Strategy & Insights Manager
Viva Media AB / Marknadsföringsjobb / Uppsala
2024-11-27
Visa alla marknadsföringsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Viva Media AB i Uppsala,
Solna,
Kalmar,
Malmö eller i
hela Sverige Bli en del av Viva och var med och skapa Nordens bästa byrå!
Viva är en av Nordens ledande byråer inom digital marknadsföring och vi brinner för att hjälpa våra kunder att nå sina affärsmål. Vi strävar efter att ha extremt nöjda kunder och stolta medarbetare, och vi skapar värde genom både de resultat vi levererar och den positiva kultur vi bygger inom Viva. Vi är idag drygt 100 anställda med kontor i Uppsala, Malmö, Kalmar och Oslo.
Är du en passionerad, strategisk och insiktsdriven person med en stark förståelse för marknadsföring i digitala kanaler? Vill du ta ditt nästa steg i en varm och kreativ miljö där lagspel och ansvar går hand i hand? Då kan du vara vår nästa stjärna!
Om rollenI rollen som Strategy and Insights Manager blir du ansvarig för att analysera och sammanställa kund-, marknads- och konsumentinsikter såväl för fristående insatser som för att möjliggöra träffsäkra och relevanta marknadsföringsinsatser för Vivas kunder. Du förväntas arbeta strategiskt med att omvandla insikter till lösningar som stärker våra kunders varumärken och affärsmål, samtidigt som du bidrar till Vivas interna utveckling.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
De viktigaste arbetsuppgifterna för att nå syftet med rollen är:
Samla in och analysera data kring marknadstrender, konkurrenter och konsumentbeteenden för att identifiera möjligheter och utmaningar för Vivas kunder.
Ansvara för att ta fram insikts- och strategileveranser som varumärkesplattformar, varumärkesarkitektur, målgruppsanalyser, kundresor, kommunikationsplattformar och insiktsrapporter.
Samarbeta med vårt kreativa team samt övriga leveransavdelningar för att omsätta insikter till kreativa och effektiva lösningar för kunder.
Arbeta nära, analytiskt och strategiskt med Vivas leveransteam samt försäljning för att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter.
Medverka i kundmöten för presentation av pitch/resultat och vara proaktivt vaken för nya affärsmöjligheter för såväl kund som för Vivas leveranser.
Planera och genomföra workshops/kvalitativa undersökningar.
Inneha ägandeskap för hur Viva strategiskt och taktiskt ska utveckla leveransen kring insikt och strategi.
Skriva dina egna briefer, ta ägandeskap över dina projekt (och säkra kunskapsöverföring till andra i teamet) och självständigt utforma projekten från planeringsstadiet och framåt
Vem är du?Du är en utåtriktad person med stor social förmåga som stormtrivs i möten mellan människor. Du har omfattande erfarenhet av att använda datadrivna insikter för att skapa effektiva strategier, både på operativ och strategisk nivå. Med en stark analytisk förmåga och passion för att förstå kundresor, marknadstrender och konsumentbeteenden, driver du utvecklingen av lösningar som är både kreativa och affärsmässiga.
Du är skicklig på att omvandla komplex data till tydliga insikter och rekommendationer som stärker varumärken och når uppsatta affärsmål. Samtidigt är du en lagspelare som trivs i en miljö där samarbete och öppenhet är nyckeln till framgång. Genom din kommunikativa styrka skapar du förtroende, leder workshops med energi och säkerställer att strategiska idéer får verklig effekt.
Minst 3 års erfarenhet av varumärkes-, identitets- och övrigt strategiskt kommunikationsarbete samt förmåga att se de stora perspektiven som är viktiga för rollen
Kandidat- eller masterexamen inom humaniora eller samhällsvetenskap (t.ex. antropologi, kulturanalys, etnologi, sociologi, strategisk kommunikation eller liknande
Erfarenhet av kvalitativa forskningsmetoder (som etnografi, kulturanalys, semiotik eller andra likvärdiga metoder) och passionerad kring att förstå samspelet mellan affärsverksamhet, kultur och kommunikation
Erfarenhet av att relativt självständigt driva medelstora till stora projekt och/eller arbetsströmmar som kombinerar research, analys, utveckling av insikter, strategiska rekommendationer och konceptutveckling
En nyfiken inställning till förändringar i omvärlden och en stark kommunikativ förmåga där du gärna delar med dig av din kunskap och dina insikter
Erfarenhet av att arbeta på reklam- eller marknadsföringsbyrå premieras.
Vad kan vi erbjuda dig?På Viva är vi ett lag som brinner för att skapa framgång för våra kunder. Vi strävar efter att alltid ligga i framkant när det gäller digital marknadsföring och vi värdesätter ett kreativt, samarbetsinriktat och inkluderande arbetsklimat. Vår kultur bygger på en djup passion för ständig utveckling och en stark känsla av gemenskap. Här får du utrymme att växa, både som specialist och som en del av vårt team.
Hos oss får du:
En dynamisk och inspirerande arbetsmiljö där vi arbetar med några av Nordens mest spännande varumärken.
Möjligheten att utvecklas inom ett område i snabb förändring och ständigt utmana dig själv med nya teknologier och metoder.
Ett starkt team med kollegor som alltid stöttar varandra och tillsammans strävar efter att skapa digital marknadsföring i världsklass.
Frihet under ansvar och utrymme att påverka både din egen roll och företagets utveckling.
En arbetsplats som värdesätter balans mellan jobb och fritid och där vi tar hand om både vårt professionella och personliga välmående.
Ansök nuÄr du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av Viva Media-familjen? Skicka in din ansökan redan idag och låt oss ta nästa steg mot digital excellens tillsammans! Vi ser fram emot att höra från dig!
Placering: Malmö, Kalmar eller Uppsala
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Viva Media AB (org.nr 556973-4675),
http://vivamedia.se Arbetsplats Viva
Kontakt Henrik Zobal
henrik.zobal@vivamedia.se 070-622 03 81 Jobbnummer 9033699