Strategiska och operativa inköpare till inköpsenheten, Solna

Skatteverket VE / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket VE i Solna

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Skatteverkets inköpsenhet genomför upphandlingar för Skatteverket, Kronofogden, E-legitimationsnämnden och Valmyndigheten. Inköpsarbetet bedrivs utifrån ett helhetsperspektiv i dialog med verksamheten, med allt från behovsinventering till uppföljning och analys. Inköpsenheten består av cirka 55 medarbetare och är uppdelad i tre sektioner med operativa och strategiska roller i varje sektion. Därtill finns ett sekretariat med bland annat en controller, upphandlingsjurister och administrativt stöd.

Enheten har nyligen genomgått en omorganisation och är nu mitt inne i en spännande implementeringsfas. Med vår nya organisation vill vi komma närmare våra beställare och få till kategoriteam som arbetar tätt ihop på varje sektion. Sedan den 1 april 2016 är Skatteverket värdmyndighet för Valmyndigheten. Värdskapet innebär att Skatteverket ska upplåta lokaler och sköta administrativa uppgifter åt Valmyndigheten inom IT, juridik, kommunikation, inköp, internservice, ekonomi, personal, säkerhet och krisberedskap. I och med den nya organisationen inom inköpsenheten, men också det ökade ansvaret med Valmyndighetens inköp, behöver enheten förstärkas med flera kompetenta kollegor.

I denna rekrytering söker vi både strategiska och operativa inköpare med olika inriktningar. Samtliga anställningar är till vidare.

Dina arbetsuppgifter som strategiska inköpare innebär att du arbetar med inköp på taktisk och strategisk nivå genom kategoristyrning (category management). Arbetet bedrivs tillsammans med andra kollegor med olika kompetenser inom enheten samt den beställande verksamheten. Du kommer bland annat att medverka vid utveckling av inköpsstrategier, bygga upp och driva kategoriteam, inventera behov och ansvara för analyser. Du driver och genomför upphandlingar, större avrop enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) och ansvarar för rapportering och uppföljning. Du kommer också arbeta med leverantörskontakter och ansvarar för avtalsinformation.

Dina arbetsuppgifter som operativa inköpare innebär att, med lagen om offentlig upphandling (LOU) som grund, hantera och analysera beställningar från verksamheten samt skriva och skicka ut förfrågningar om direktupphandlingar, förnyad konkurrensutsättning och avrop. Du hanterar även vissa förenklade upphandlingar. Vidare så tolkar du avtalstext samt skriver och följer upp avtal. Du arbeta teambaserat och har nära kontakt med enhetens strategiska inköpare. Som operativ inköpare har du en rådgivande och stödjande roll gentemot verksamheten.

Vill du läsa mer om de olika anställningarna? Klicka på nedanstående länk:

http://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/ledigajobb.4.3a2a542410ab40a421c80005924.html

Välkommen med din ansökan till oss!

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader

Publiceringsdatum
2016-04-14

Tillträde
Enligt överenskommelse

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-27
Ansök senast 2016-04-27 i vårt rekryteringsverktyg på Skatteverkets webbplats:
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket VE

Adress
Skatteverket VE
17194 SOLNA

Kontorsadress
Kortagatan 10

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-778118

Jobbnummer
2784072

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket VE

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket VE: