Strategiska inköpare - Powertrain Projekt
Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje,
Nykvarn,
Huddinge,
Järfälla,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.Lockas du av att arbeta i en kommersiell och internationell miljö, har strategisk och analytisk förmåga samt ett tekniskt intresse och förståelse? Vi befinner oss just nu i en spännande fas med många produkt-utvecklingsprojekt, särskilt inom elektrifiering. Till vår projektinköpsorganisation Powertrain söker vi nu Strategiska inköpare, som vill vara en del av Scanias arbete med att leverera hållbara transportlösningar.
Vilka är vi?
Vi är ett mångfacetterat team bestående av flera grupper, med medarbetare med olika bakgrunder, blandade åldrar, kön och nationaliteter. Vi har alla våra egna ansvarsområden, men är stolta över att stötta varandra och dela erfarenheter för att hitta de bästa lösningarna. Vi jobbar tillsammans för att skapa ett klimat där kompetens, såväl som åsikter, öppet delas och respekteras, samtidigt som vi strävar efter att ha roligt på jobbet.
Vad erbjuder vi dig?
Scanias företagskultur präglas av respekt för individen, ständiga förbättringar och att sätta kunden i första rummet. Medarbetarna är vår viktigaste resurs och därför satsar vi på att utbilda och utveckla våra medarbetare. Att arbeta som Strategisk inköpare, eller som vi kallar det, Sourcing Manager inom projektinköp betyder att du:
• Är inköps representant i utvecklingsprojekten och arbetar tvärfunktionellt, både internt med R&D, produktion och marknad, såväl som externt med leverantörer.
• Är med och sätter strategier för segment och leverantörer.
• Granskar tekniska underlag utifrån en kommersiell synvinkel och ansvarar för upphandlingar, driver offertförfrågningar och förhandlingar, samt presenterar resultat och rekommendationer.
• Ansvarar för inköpsaktiviteter i projekten och följer aktivt upp tidsplan och aktiviteter kring implementering och industrialisering.
Du förväntas hantera både komplexa tekniska frågor och har samtidigt ett stort kommersiellt ansvar inom våra utvecklingsprojekt, inte bara för Scania utan för hela Traton Group.
Hela teamet finns och arbetar från Scanias inköpskontor i Södertälje. I de moderna kontorslandskapen kan du arbeta i olika områden beroende på uppgift; det finns traditionella skrivbordsplatser, men även projektytor, tysta rum och en lounge där du kan njuta av en kopp kaffe med dina kollegor under ett möte eller en paus. Det finns också en flexibilitet att arbeta hemifrån vissa dagar i veckan.
Vem är du?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av inköpsarbete, eller annat kommersiellt arbete, samt har en passion för affärer och teknisk utveckling. För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är resultatinriktad, analytisk och har förmåga att driva flera uppdrag parallellt på ett strukturerat sätt.
Du har förmåga att jobba långsiktigt och proaktivt för att kunna förbättra och effektivisera vår verksamhet och för att på bästa sätt kunna stötta kollegor. Du trivs med att ta initiativ, arbeta självständigt och utveckla den roll du befinner dig i. Att ibland gå utanför ditt ansvarsområde för att nå långsiktiga och hållbara resultat för Scania är inget som du backar för. Som person är du positiv och bidrar till god laganda i de grupper du arbetar i, även om arbetstempot ibland är högt.
Då rollen innebär ett stort internationellt nätverk och en del resor så är avancerad nivå i engelska i skrift och tal obligatoriskt och goda kunskaper i svenska är meriterande. Du innehar B-körkort.
Scania erbjuder
Scanias kultur kännetecknas av öppenhet, mångfald och respekt för individen. För rätt person som tar eget ansvar för sin utveckling erbjuder Scania många verktyg för en spännande karriär. Sverige eller utomlands, specialist eller ledare.
Som anställd har du även tillgång till våra egna pendlarbussar som tar dig till och från Cityterminalen i Stockholm eller Liljeholmen direkt till vår anläggning i Södertälje varje dag. Vi har även en rad andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, lunchförmåner, friskvårdspeng och mycket mer.
För mer information
kotakta Jill Ahlberg, Head of Project Purchasing Forgings,
jill.ahlberg@scania.com, +46 8 553 700 61. Karl Rejnö, Acting Head of Project Drivetrain Components,
karl.rejno@scania.com, +46 8 553 899 42.
Bra för dig att veta om rekryteringsprocessen
Urval, intervjuer och tester kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen, så vänligen skicka in din ansökan, inklusive CV och personligt brev redan idag, men senast 2023-06-25. För din kännedom kan vi eventuellt utföra en bakgrundkontroll inför denna position.
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Scania CV AB (org.nr 556084-0976),
https://www.scania.com Arbetsplats Scania
Jobbnummer 7868056
Observera att sista ansökningsdag har passerat.