Strategisk upphandlare till Skolverket
Skolverket / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skolverket i Stockholm,
Linköping,
Göteborg,
Lund,
Umeå eller i
hela Sverige Skolverkets ansvar är att styra och stödja förskolan, skolan och annan pedagogisk verksamhet. Vi arbetar för att alla barn och elever ska få en utbildning som är likvärdig och av god kvalitet i en trygg miljö.
Skolverket erbjuder stimulerande arbetsuppgifter i en kunskapsintensiv miljö som utmärks av vår strävan att vara fri från diskriminering. Varje medarbetare ska utifrån sina egna erfarenheter, egenskaper och förutsättningar få möjlighet att växa och därigenom utveckla verksamheten.
Gränslös kunskap och lust att lära - Skolverket visar vägen
Ekonomienhetens huvuduppgift är att ge verksamheten vid Skolverket stöd för en effektiv och ändamålsenlig ekonomiadministrativ hantering och tillgodose behoven av ekonomisk information såväl inom som utom myndigheten.
Jobbar du idag som upphandlare eller strategisk inköpare och har ett brinnande intresse för upphandlingsfrågor? Är du en flexibel person som vill vara med i arbetet att skapa en strategisk upphandlings- och inköpsorganisation?
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består i att verka för att myndighetens inköp och upphandlingar genomförs affärsmässigt och resurseffektivt enligt gällande regelverk.
Som upphandlare medverkar du i hela processen - från strategisk planering och analysarbete via upphandling till avtalsförvaltning. Upphandlingarna gäller oftast tjänster och genomförs ibland i projektform med upphandlaren som projektledare.
I arbetsuppgifterna ingår vidare att:
• ge råd och stöd till myndighetens medarbetare vid direktupphandlingar och avrop,
• bevaka och följa upp ingångna avtal,
• medverka i utvecklingen av inköpsprocesser och rutiner,
• arbeta med inköpsanalyser samt,
• genomföra interna utbildningar inom inköps- och upphandlingsområdet
Publiceringsdatum2015-08-28KompetenserDu ska:
• ha minst tre års dokumenterad erfarenhet av att självständigt genomföra upphandling av tjänster inom offentlig verksamhet,
• vara certifierad upphandlare eller ha annan likvärdig utbildning,
• ha god förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift,
• ha goda kunskaper i Officepaketet.
Det är meriterande om du har:
• högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller annan relevant utbildning som kan bedömas som likvärdig
• erfarenhet av strategiskt inköpsarbete,
• erfarenhet av avrop och/eller upphandlingar inom IT-området,
• erfarenhet av överprövningar,
• erfarenhet av att arbeta med upphandlingsverktyget TendSign eller annat liknande verktyg,
• projektledarutbildning.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad, har god initiativ-, samarbets- och kommunikativ förmåga, är ansvarstagande, har en hög servicekänsla och ett professionellt bemötande. Vi lägger även vikt vid din förmåga att driva projekt och att motivera projektmedlemmar och få dem att arbeta mot samma mål.
Upplysningar
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Fackliga representanter: Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Ulrika Lindmark (Saco) 08-527 331 53 och Maj Götefelt(OFR/LF) tel. 08-527 334 28.
I denna rekrytering har Skolverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Larsson, Ekonomichef 08-527 336 78
kristina.larsson@skolverket.seFöretagSkolverket
AdressSkolverket
Fleminggatan 14
10620 stockholm
KontorsadressFleminggatan 14
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2408510
Observera att sista ansökningsdag har passerat.