Strategisk upphandlare
Åklagarmyndigheten Huvudkontoret / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret i Stockholm,
Sollentuna,
Uppsala,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på
www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet.
Vi söker en strategisk upphandlare till Åklagarmyndighetens huvudkontor i Stockholm.
Publiceringsdatum2022-03-08ArbetsuppgifterTjänsten är placerad på upphandlingsenheten vid ekonomiavdelningen som ansvarar för myndighetens upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer ingå i ett team med andra upphandlare och inköpare som arbetar i nära samverkan med övriga delar av organisationen.
Som strategisk upphandlare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
Medverka i, eller ansvara för, mer komplexa upphandlingar inom ramen för offentlig upphandling
Ansvara för avtalsförvaltning och avtalsuppföljning av ingångna avtal
Ha samordningsansvar för upphandlingar utifrån verksamhetens behov
Medverka i miljöarbetet på myndigheten
Ge stöd och råd till verksamheten i komplexa upphandlingsfrågor
Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför myndigheten.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har
högskoleexamen med inriktning mot upphandling/inköp, ekonomi, juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant,
mycket goda kunskaper om lagar och förordningar som gäller vid offentlig upphandling,
erfarenhet av självständigt- och operativt arbete som upphandlare,
erfarenhet av att ha samordnat upphandlingar internt utifrån verksamhetens behov,
god förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som upphandlare inom statlig verksamhet.
Som person vill vi att du
har lätt att samarbeta med andra,
har ett konsultativt arbetssätt med en god servicekänsla,
gillar att arbeta i ett högt tempo,
är noggrann och strukturerad,
har en god social förmåga,
är initiativrik och lösningsorienterad,
kan företräda myndigheten inom ditt ansvarsområde både internt och externt och bidra till att myndighetens upphandlingar genomförs på ett affärsmässigt och juridiskt korrekt sätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tester förekommer i rekryteringsprocessen.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi 1 700 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan i dag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månaders provanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÅklagarmyndigheten Huvudkontoret
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084),
http://www.aklagare.se Arbetsplats Åklagarmyndigheten Huvudkontoret
Kontakt Pernilla Adolfsson, facklig kontaktperson ST
010-562 58 95 Jobbnummer 6414935
Observera att sista ansökningsdag har passerat.