Strategisk Trafikplanerare

Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen i Varberg

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 62 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Samhällsbyggandet i Varberg står inför mycket spännande och omfattande utmaningar. Hamn och gatuförvaltningen har därför en mycket viktig uppgift och ett stort uppdrag de kommande åren. Just nu planeras för en ny järnvägstunnel under Varbergs tätort och en ny attraktiv järnvägsstation kommer att beredas plats i Varbergs centrum. Detta ger unika möjligheter för Varberg: En ny hamn ska anläggas, en helt ny havsnära stadsdel planeras, trafiksystemen och grönstrukturen utvecklas och nya offentliga rum skapas. Därför letar vi efter dig som vill vara med och arbeta med den största utmaningen i Varberg sedan bygget av fästningen för över 700 år sedan!

Nu utökar vi antalet medarbetare på förvaltningen för att kunna ta aktiv del i stadsutvecklingen i en stad som växer så det knakar. Därför söker vi nu efter dig som vill vara med och skapa framtidens goda livsmiljöer och hållbara transportsystem.
Välkommen att vara med och forma Varberg!




Publiceringsdatum
2019-01-17

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som kommer att vara förvaltningens och kommunens expert i trafikutvecklingsfrågor. Ett nära samarbete sker med andra förvaltningar i arbetet med en utveckling av infrastrukturen i kommunen. En viktig del i detta arbete är arbetet med ett fungerande trafiksystem nu och i framtiden. Du arbetar utifrån ett trafikslagsövergripande synsätt och har hela resan i fokus. Du har förståelse för hur de olika trafikslagen samspelar och både påverkar och påverkas av samhällsutvecklingen.
Arbete med trafiklogistik kopplat till godstransporter samt ett mycket nära samarbete med näringslivet i dessa frågor är en viktig del i arbetet. Här kommer logistiklösningar i det pågående stadsutvecklingsprojektet att bli en naturlig del av dina arbetsuppgifter.
Du tar initiativ till och driver utredningar och projekt inom trafikområdet. Samarbete och samverkan är självklarheter för dig, vare sig det gäller andra delar i den kommunala organisationen eller olika offentliga och privata aktörer.
Du har medborgarnas och näringslivets behov i fokus och är en efterfrågad medspelare i samhällsbyggnadsprocessen.
Du axlar såväl små som stora frågor och anlitar kompletterande kompetenser när så behövs.
Tjänsten innehåller en stor variation av uppgifter och ger dig en god möjlighet till fortsatt personlig utveckling.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsplanering och/eller trafikplanering eller lämplig erfarenhet från arbete inom trafikområdet. Du har erfarenhet från att leda egna projekt liksom att aktivt delta i andras projekt och processer. Samarbete med olika aktörer liksom erfarenhet från den offentliga sektorn är meriterande.
Erfarenhet av arbete med simuleringsverktyg och modeller för att skaffa bra kunskaper och planeringsunderlag om kundbehov, trafiklogistiskt arbete med godstransporter är meriterande.
Du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift och har god förmåga att kommunicera. Vi tror att du är analytisk, har ett strategiskt tänkande, noggrann, flexibel och självständig i ditt arbete och har lätt för att samarbeta med olika aktörer. Körkort B är ett krav. Förvaltningen anser att mångfald bland våra medarbetare bidrar till att utveckla såväl vår verksamhet som gemenskapen på arbetsplatsen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-03
Ange följande referens när du ansöker: A843829
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Paul Gruber paul.gruber@varberg.se 070-812 99 39

Företag
Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen

Adress
Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen
Engelbrektsgatan 15
43280 VARBERG

Kontorsadress
43280

Jobbnummer
4560267

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Hamn- och gatuförvaltningen: