Strategisk teknikinköpare

Arena Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-01-30

Om tjänsten
För kunds räkning söker vi en strategisk inköpare med hög teknisk kompetens. Uppdraget startar som uthyrning med möjlighet till anställning hos kunden för rätt kandidat. Kundföretaget säljer teknikprodukter i framkant på en global marknad. Arbetsplatsen är placerad i Stockholm norrort.

Du som söker har erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete av tekniska produkter (finmekanik, elektromekanik etc) och gärna erfarenhet av affärer och outsourcingprojekt i Östeuropa eller i Asien.

Som strategisk inköpare för tekniska produkter kommer du driva och hantera inköpsprocessen, ingå kommersiella avtal samt aktivt utveckla befintliga och framtida leverantörer. Det är viktigt att du är en självgående person som gärna tar ansvar både kommersiellt och processmässigt samt aktivt driver projekt framåt. I din roll som strategisk inköpare kommer du arbeta med tvärfunktionella team, t.ex. medverka i nyutvecklingsprojekt så att kostnadsmål uppnås samt att time-to-market minimeras. Detta ställer höga krav på din tekniska förförståelse och kommunikativa förmåga.

Du förväntas också arbeta med:

• Att självständigt förhandla bästa villkor (pris, kvalitet, leveranstid).
• Att kontinuerligt arbeta med leverantörsutveckling så att leverantören möter upp krav på kvalitet, leveransprecision, ledtid mm.
• Att tidigt i produktutvecklingen involvera leverantörerna så att bästa tillverkningsmetoder väljs.
• Att förhandla komplicerade sekretess-, leverans- och utvecklingsavtal.
• Att inköpsbereda artiklar för överlämning till avropsinköpare.

Profil
Vi söker dig med nedanstående profil:

• Akademisk examen; högskoleingenjör, civilingenjör- eller civilekonomexamen.
• Minst 5- års arbetslivserfarenhet inom strategiskt inköp och minst 3 års erfarenhet av internationellt inköp eller försäljning.
• Erfarenhet från tekniska produkter. Det är även en stor fördel om man har erfarenhet av mekanisk finbearbetning.
• Välutvecklad inköpsmetodik.
• Kunskaper om MPS-system.
• Mycket goda språkkunskaper i engelska
• Analytisk förmåga; förmåga att utveckla rekommendationer baserade på faktabaserade slutsatser.
• Lösningsorienterad; förmåga att identifiera, analysera, prioritera och komma fram till ett beslut som leder till lämpliga lösningar.
• Förmåga att leverera resultat i en komplex miljö och samtidigt leda projekt och förändringsarbete.

Vi kommer löpande presentera kandidater för kund, därför ser vi gärna att ni skickar in er ansökan så snart som möjligt!

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om företaget
Arena personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Aktriva. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, Arena Personal AS samt Impact i Norge. Som en del av Aktriva är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-28
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2010
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ida-Maria Bruhn 08-587 117 00

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2148182

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: