Strategisk samordnare för servicekontor
Pensionsmyndigheten / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm,
Botkyrka,
Gävle,
Gotland,
Söderhamn eller i
hela Sverige Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 6,8 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.
Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.
Pensionsmyndigheten har tillsammans med Försäkringskassan och Skatteverket 103 servicekontor där vi ger statlig service inom skatte-, försäkrings- och pensionsärenden. Syftet är att medborgarna ska på ett och samma ställe få en helhetsbild över sitt ärende, även om det berör flera myndigheters administration och regelverk. Vi söker nu en samordnare som ska samverka med Försäkringskassan och Skatteverket för att tillsammans arbeta med styrning och utveckling av servicekontoren.
Samordnare kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 700 medarbetare. Avdelningen ansvarar för handläggning av pensioner och kundservice via telefon, e-post och sociala medier. I avdelningens uppdrag ingår även styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten. Verksamheten bedrivs på åtta verksamhetskontor lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm.
Pensionsmyndigheten erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och goda möjligheter att utvecklas i en ung organisation där du har chans att vara med och påverka.
Vi söker nu en samordnare som ska samverka med Försäkringskassan och Skatteverket för att tillsammans arbeta med styrning och utveckling av servicekontoren.
Du kommer att rapportera till gruppchefen för kundvägledning och servicekontor och du kommer att ingå i den samverkansgrupp som hanterar ledningsfrågor för servicekontoren samt ha ett nära samarbete med produktionsavdelningens chef.
Tillsammans med Försäkringskassan och Skatteverket arbetar ni med servicekontorens koncept men som vår representant bevakar du Pensionsmyndighetens intressen. Du ansvarar för att arbeta med servicekontorens strategiska frågor men även hantering av taktiska och operativa frågor. Frågorna kräver att hämta in rätt information, utredning, analyser, föredragning, förhandling och skriva beslutsunderlag. Vidare kommer du att även samordna arbetet för några medarbetare inom utbildnings- och samordningsfrågor mot servicekontoren från Pensionsmyndigheten.
Publiceringsdatum2016-02-12Erfarenhet och utbildningDu har relevant akademisk examen samt erfarenhet från liknande arbetsuppgifter som exempelvis verksamhetsutvecklare, projektledare eller samordnare. Vi ser gärna att du har arbetat i en kundorienterad organisation med fysiska kundmöten.
Du har erfarenhet av förhandling där många intressen måste vägas in. Vidare har du god erfarenhet av att hålla presentationer. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som i skrift. I övrigt har du intresse av tekniska möjligheter inom digitalisering i kundmötet.
Dina egenskaperFör att lyckas och trivas i rollen samordnare har du god förmåga att planera, genomföra och följa upp ditt eget arbete samt driva igenom frågeställningar. Du är en skicklig och smidig förhandlare som har god kommunikativ förmåga. Vidare har du förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt och verka i sociala sammanhang.
Som person är du trygg och stabil samt har mod att agera efter egen övertygelse. Du är nyfiken och har lätt att sätta dig in i nya områden. Analytisk, helhetssyn och eget driv är också avgörande i denna roll. Vi ser att du har ett genuint intresse för service och kundmöte.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationTjänsten är tillsvidare och placerad i Stockholm med tillträde enligt överenskommelse. Då servicekontoren finns utspritt i hela landet förekommer det resor i tjänsten.
För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta enhetschef Jonas Jonsson, 010-454 29 71.
Fackliga representanter: Kadir Yusuf, SACO, 010- 454 26 79 och Helena Blomkvist, ST, 010-454 28 53.
Ange diarienummer PSL 2016-14 i din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Du ansöker på
www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjansterVaraktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-28
Ange följande referens när du ansöker: dnr: 2016-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPensionsmyndigheten
AdressPensionsmyndigheten
Box 38190
10064 Stockholm
KontorsadressHornsgatan 168
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2669346
Observera att sista ansökningsdag har passerat.