Strategisk Inköpsansvarig till IT-inköp
Polismyndigheten, IT-avdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Stockholm,
Norrköping,
Gävle,
Örebro,
Linköping eller i
hela Sverige Hos oss får du möjligheten att arbeta med några av de mest utmanande och intressanta upphandlings- och inköpsuppdragen som motsvarar en inköpsvolym på mer än 1 miljard kronor per år.
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten ersätter tidigare 21 fristående polismyndigheter, Rikspolisstyrelsen och Statens kriminaltekniska laboratorium. Myndigheten har blivit en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och är organiserade i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
IT-avdelningen, som består av drygt 800 anställda, är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten vars främsta uppgift är att tillhandahålla IT-tjänster till hela Polismyndigheten. Avdelningen ansvarar för att utveckla, förvalta och sköta drift av samtliga Polisers IT-system och därtill hörande IT-infrastruktur samt för att införskaffa IT-system och IT-applikationer och införa dem i Polismyndighetens verksamhet.
Sektionen it-inköp tillhör avdelningens kansli och ansvarar för Polisens inköpsverksamhet inom it-området. Sektionen består av följande grupper:
• It-upphandling
• Beställning och avtalsstöd
• It-juridik
Sektionen är en nybildad och en expanderande inköpsorganisation som har en proaktiv roll när det gäller att förse myndigheten med it- lösningar. Sektionens uppdrag är att aktivt verka för en effektiv nationell inköpsprocess i syfte att uppnå bästa totalekonomi för Polisen samt bidra till att Polisens övergripande mål uppfylls på ett rättsäkert sätt. Gruppen beställning och avtalsstöd är en stödfunktion som tillgodoser verksamhetens inköpsbehov på ett proaktivt och engagerat sätt på strategisk, taktisk och operativ nivå.
Publiceringsdatum2016-08-10ArbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta som inköpsansvarig med kvalificerade frågor inom strategiskt inköp på leverantörssidan. Tjänsten är placerad i gruppen beställning och avtalsstöd.
Du kommer att vara med och utveckla inköpsarbetet på Polismyndighetens it-avdelning.
Arbetet innebär bland annat:
• Ansvar för leverantörskontakter på strategisk och taktisk nivå.
• Delaktig i framtagande av samverkanmodeller för myndigheter och leverantörer samt styrning av befintlig leverantörsbas.
• Konsultativt stöd åt såväl it-upphandlare, produktägare och beställare.
• Ansvarig för utveckling av inköpsprocessen och ett stöd åt sektionsledningen i att leda, styra, konsolidera avdelningens it-inköpsverksamhet.
• Delaktig i verksamhetens långsiktiga förändrings- och utvecklingsarbete.
KvalifikationerKvalifikationer• Vi söker dig som har en utbildning inom upphandling, ekonomi, juridik, logistik, inköp, eller annan motsvarande utbildning relevant för arbetsuppgifterna.
Vidare ska du ha minst fem års erfarenhet inom strategiskt inköpsarbete inom följande områden:
• Leverantörsförhandlingar
• Styrning av leverantörsbas
• Initiering av samverkanmodeller för leverantörer och myndigheter
• Strategisk planering i upphandlingsarbetet
Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet inom något eller några av följande områden:
• Kunskaper inom it-området
• Kunskaper inom processorienterat arbetssätt
• Erfarenhet av offentlig sektor
• Erfarenhet av LOU
• Erfarenhet av projektledning
• Erfarenhet av förändringsarbete
• Teamansvar/gruppansvar
Personliga Egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på personliga egenskaper som innebär att du behöver vara analytisk, kreativ, processorienterad, initiativrik och drivande i uppdragen samt känna dig trygg i situationer som kräver hög integritet. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, på svenska och engelska. Du förväntas även ha en förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor samtidigt som du är öppen för att stödja kollegor inom närliggande arbetsområden.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.
Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.
Mer om anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är placerad på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Så ansöker duVi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig HR-konsult.
Har du frågor kring ansökningsförfarandet se FAQ för arbetssökande på Polisens supportportal eller ta kontakt med ansvarig HR-konsult.
Varmt välkommen med din ansökan senast den 5e september 2016!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-05
Ange följande referens när du ansöker: C7882/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMariam Rezvani, Gruppchef Beställning & Avtalsstöd 010-564 15 64
Facklig kontaktKent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 211; Sofia Ask,
FöretagPolismyndigheten, IT-avdelningen
AdressPolismyndigheten, IT-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 2985101
Observera att sista ansökningsdag har passerat.