Strategisk inköpare till Schenker Dedicated Services AB

Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-03-29

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i fram till sista maj 2024. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Schenker Dedicated Services AB.

Om företaget
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos dem blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav Schenker Dedicated Services Group (SDS) har cirka 150 medarbetare i Göteborg, Malmö, Essen, Houston och Dubai. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder kundanpassade transportnätverk för kunder med särskilda logistikbehov. De tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Hos Schenker Dedicated Services får du möjlighet att arbeta inom ett internationellt företag som präglas av innovation, affärsmässighet och korta beslutsvägar. Du får arbeta i en verksamhet med entreprenöriell anda där egna initiativ och idéer uppmuntras. Nu söker de förstärkning i form av en strategisk inköpare som sitter i fina lokaler på huvudkontoret i Mölndal.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som strategisk inköpare har du fokus på att säkerställa inköpsfunktionen mot en av Schenker Dedicated Services AB (SDS) specifika kund. Kundens inköp rör förbrukningshjälpmedel till hemmet, med flertalet underkategorier där du är kontaktperson för kunder och leverantörer gällande inköp och följer upp leverantörernas prestationer. Konkreta arbetsuppgifter är att säkerställa optimeringen av inköp så som lagerhantering, servicenivån samt totalkostnaden för upphandling och lager.

Du tillhör en avdelning bestående av 13 andra personer, varav ni är två på inköp, en strategisk och en operativ inköpare. Du och den operativa inköparen har ett nära samarbete vilket också betyder att du har god insyn i inköpsflödet och ni stöttar naturligt upp varandra vid behov. Vidare ansvarar du för att sammanställa statistik månatligen på bland annat inventeringar och saldodiffar.

• Ansvarig för inköpsfunktionen mot en av Schenker Dedicated Services AB (SDS) specifika kund
• Säkerställa optimeringen av inköp så som lagerhantering, servicenivån samt totalkostnaden för upphandling och lager
• Du tillhör en avdelning bestående av 13 andra personer, varav ni är två på inköp

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Några års erfarenhet inom inköp, meriterande i strategisk roll och från internationellt bolag
• Grundläggande kunskaper i Excel
• Flytande i tal och skrift på svenska samt goda kunskaper i engelska

Som person tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet bli bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Du kan göra det eftersom du planerar ditt arbete noggrant och ber om hjälp när det behövs. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det också är i en sådan roll som du trivs bäst. Som person är du öppen inför förändringar och ser möjligheter snarare än problem. Du anpassar dig fort till nya situationer och tycker det är roligt med nya utmaningar. Du är flexibel vilket innebär att du kan anpassa ditt arbete och beteende efter olika personer och förutsättningar, och du trivs bäst i en varierande roll där dina arbetsuppgifter kan ändras från dag till dag. Du hjälper gärna andra med sina uppgifter när det behövs. Därtill gillar du att jobba i en dynamisk organisation där det ofta sker förändringar, och har inga problem att skifta synsätt och prioriteringar.

Övrig information:

Start: Så snart som möjligt, gärna 1/5 som senast
Plats: Mölndal, Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Nina Wålstedt
nina.walstedt@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7602543

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: