Strategisk inköpare till Ekonomiavdelningen, placering Malmö

Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega i Stockholm, Eskilstuna eller i hela Sverige

Arbetsplatsbeskrivning
Inköpsenheten ansvarar för all anskaffning inom Polismyndigheten exklusive IT-området på både nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar myndighetens inköps- och upphandlingsverksamhet baserat på ett kategoristyrt arbetssätt samt även den centrala lagerhanteringen. Polisen anskaffar årligen varor, tjänster och entreprenader för drygt 5 miljarder kronor.
Polisens inköpsverksamhet är också under snabb utveckling med fokus på att etablera strategiskt inköp och kategoristyrning i organisationen. Vi söker strategiska inköpare till Inköpsenheten, gruppen Kommunikation och Personal med placering i Malmö som vill vara med och bygga en inköpsfunktion i framkant. Inom gruppen Kommunikation och Personal ingår köp av personal och kommunikationsrelaterade tjänster såsom företagshälsovård, utbildning, tryckeritjänster, strategiska kommunikationstjänster och olika former av managementtjänster mm. Den aktuella strategiska inköpsrollen kommer främst arbeta inom kategorin HR tjänster. I teamet arbetar 8 medarbetare med tilldelade kategoriansvar som rapporterar till gruppchef. Du utgår från vårt kontor i Malmö, där du får möjlighet att jobba i ljus och luftig miljö med bra parkeringsmöjligheter.
Enheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Vill du veta mer? Läs mer om ekonomiavdelningen här

Publiceringsdatum
2022-01-11

Dina arbetsuppgifter
Vill du vara med på en spännande resa mot att implementera kategoristyrning inom Polismyndigheten är detta rätt tjänst för dig.
Du ska kunna ta ansvar för genomförandet av en hel inköpsprocess, från att behov uppstår till att avtalet avslutas. Det innefattar bl.a. att initiera och vidmakthålla kontakter med interna och externa intressenter under avtalets hela livscykel. Du ska driva det strategiska inköpsarbete inom en eller flera kategorier/underkategorier i samarbete med processägare för kategorin och kunna ta ett samlat inköpsansvar inom en eller flera kategorier/underkategorier.
I rollen som strategisk inköpare ansvarar du för att självständigt genomföra kvalificerade upphandlingar och vid behov förnyade konkurrensutsättningar samt mer komplicerade direktupphandlingar inom en eller flera kategorier/underkategorier. I dina arbetsuppgifter ingår även affärsrelaterad och kommersiell uppföljning genom god marknadskännedom, inklusive avtalstolkning och att säkerställa en god förvaltning av avtal, system och dokumentation. Vidare arbetar du aktivt med spendarbete, analyserar köpmönster och bidrar till hela enhetens utveckling. Arbetet bedrivs i högt tempo med flera uppdrag parallellt.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
minst 2 års högskoleutbildning eller motsvarande alternativt 2 årig yrkesutbildning inom inköp eller motsvarande inriktning.
några års erfarenhet av att ha genomfört upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU)
god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
erfarenhet av att ha arbetat kategoristyrt
erfarenhet av tjänsteupphandlingar
erfarenhet av fördjupad spendanalys
erfarenhet av arbete i stor inköpsorganisation
erfarenhet av arbete i privat inköpsorganisation eller offentliga bolag

Arbetsuppgifterna ställer krav på din förmåga att driva dina processer framåt. Du är en god problemlösare genom din förmåga att analysera och bryta ner problem. Vi söker dig som är driven, serviceinriktad och initiativrik. Rollen som strategisk inköpare ställer krav på att du kan arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga.
Slutligen ser vi att du trivs i en flexibel arbetsmiljö, du anpassar ditt förhållningssätt till nya situationer och ser möjligheter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Du agerar i enlighet med polisens medarbetarpolicy där du företräder Polismyndigheten och stärker förtroendet hos allmänheten. Du har förmåga att kombinera effektivitet, engagemang och tillgänglighet i arbetet.
Rollen kräver svenskt medborgarskap på grund av placering i säkerhetsklass.

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Susanna Andersson, susanna-m.andersson@polisen.se
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Lydia Blumenfeld, lydia.blumenfeld@polisen.se
Fackliga företrädare
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen som nås via Polisens växel 11414
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Malmö
Arbetstid: Flextid
Funktion: Strategisk inköpare, Ekonomiavdelningen,
Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast måndagen den 24 januari 2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A724.751/2021 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A724.751/2021 via pappers post till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-24

Adress
Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega
Norra Agnegatan 33-37
11229 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A724.751/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Norra Agnegatan 33-37 (visa karta)
112 29  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: jobb.na@polisen.se

Arbetsplats
Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega

Jobbnummer
6238982

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega: