Strategisk Inköpare, Stockholm
Shaya Solutions AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Om konsultuppdraget
• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 12 månader
• Uppdragsstart: Enligt ök.
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
Publiceringsdatum2023-05-29Dina arbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår bl.a.
• Att övergripande leda, samordna och administrera avropet / projektets / upphandlingens genomförande så att målsättningen och delmål uppnås enligt tidplan och med gott resultat.
• Driva mer komplexa upphandlingar samt avrop tvärfunktionellt och ha många interna och externa kontaktytor.
• Ha nära samarbete med den/de interna beställarna och projektledaren för projektet, där du är ansvarig inköpare vid genomförande av upphandlingar samt avropsförfrågningar.
• Ansvarar för framtagning av förfrågningsunderlag, där beställaren ställer kraven men med vägledning och guidning från dig hur det bäst formuleras och utvärderas. (Ibland är beställarorganisationen otydlig och då behöver du ta en större roll för att samordna).
• Var med vid utvärdering av anbud, du förhandlar med leverantörer vid behov och ser till att avtalsskrivning samt viss kontraktsförvaltning sker enligt kundens riktlinjer.
• Du kommer också ha många andra interna kontakter och samarbetsytor, som tex med juridik och säkerhetsavdelningen för att få framdrift i de upphandlingar / avrop du gör.
Inköpsarbetet genomförs enligt framtagna processer och med hjälp av standardiserade mallar i många fall. Men det är också viktigt att förstå och tycka om utmaningen i att allt inte redan är framtaget. Du som strategisk senior inköpare kommer därför behöva arbeta med att ta fram detta i de fall de saknas.
Du som strategisk inköpare kommer också vara delaktig i att kontinuerligt förbättra och genomföra avrops-/ inköpsprocessen i tätt samarbete med dina medarbetare och beställare. Du kommer också komma att vara delaktig och möjligen även vara drivande i verksamhetsutveckling, strategiarbete och generella inköpsaktiviteter.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Akademisk utbildning (tex civilingenjör, civilekonom, jurist personalvetare.)
• Minst 2 års självständigt arbete inom offentlig upphandling under LOU eller LUF genom tidigare arbete som inköpare inom de senaste 5 åren.
• Minst 7 års erfarenhet av strategiskt inköpsarbete eller upphandling.
• Drivit och gjort det operativa inköpsarbetet självständigt i minst 3 st större projekt/upphandlingar och med flertalet interna kontakter och beställare.
• Drivit och projektlett strategiskt kategoriarbete inom inköp under minst 3 år.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Minst 2 års erfarenhet av upphandling för säkerhetsskyddad verksamhet.
• Arbetslivserfarenhet av att ha avropat konsulter från ramavtal utifrån en inköpares perspektiv.
• Drivit och genomfört minst 2 ramavtalsupphandlingar för konsultbehov inom offentlig verksamhet.
Önskemål om personliga egenskaper:
•
Trivas med en dynamisk och komplex verksamhet
• Utåtriktad, tydlig och pedagogisk i sin kommunikation
• God samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Flexibel
• Kunna argumentera utifrån våra riktlinjer men samtidigt vara lyhörd inför beställaren och andra i verksamhetens behov
• Arbeta självständigt och målinriktat
• Skapa och bibehålla struktur i sitt arbetssätt
• God förmåga att arbeta i grupp- Lagspelare
• God kunskap i Excel och Word.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Hur du kommer vidare
• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV på svenska i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)
Jobbnummer 7827405
Observera att sista ansökningsdag har passerat.