Strategisk inköpare, Solna

Skatteverket / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Skatteverkets inköpsenhet arbetar med kategoristyrning (category management) och genomför upphandlingar för Skatteverket, Kronofogden, E-legitimationsnämnden och Valmyndigheten.
Inköpsarbetet bedrivs utifrån ett helhetsperspektiv i dialog med verksamheten, med allt från behovsinventering till uppföljning och analys. Inköpsenheten består av cirka 55 medarbetare och är uppdelad i tre sektioner med operativa och strategiska roller i varje sektion. Därtill finns ett sekretariat med bland annat en controller, upphandlingsjurister och administrativt stöd. Enheten behöver nu förstärkas med ytterligare strategiska inköpare till sektion inköp IT, sektionen ledningsstöd och sektionen Lokal.

Dina arbetsuppgifter som strategisk inköpare innebär att stödja Skatteverkets medarbetare att, utifra°n deras behov och beslutatde inköpsstrategier upphandla varor/tja ¨nster affa ¨rsma ¨ssigt, effektivt och i enlighet med gällande upphandlingslagstiftning, främst lagen om offentlig upphandling (LOU). Som strategisk inköpare kommer du att genomföra viktiga upphandlingar där du bidrar med affärsmässighet och upphandlingskompetens. Du kommer att leda upphandlingsprojekten, hjälpa referensgrupper att formulera krav, upphandla och ansvara för den kommersiella avtalsförvaltningen. Du kommer också aktivt delta I kategoristyrningsarbetet och bidra till att ta fram specifika kategoristrategier. Vidare ser vi gärna att du motiveras av att utveckla leverantörskontakter, stötta verksamheten i leverantörsstyrning och ansvarar för avtalsinformation.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom juridik eller ekonomi eller relevant utbildning från KY/YH
• har något års aktuell erfarenhet av inköpsarbete som inköpare eller upphandlare
• har aktuell och god erfarenhet samt kunskap om lagen om offentlig upphandling
• har erfarenhet och förmåga att använda IT-verktyg och stödsystem inom upphandling/inköp
• har god förmåga att kommunicera i tal och skrift
• är driven och fokuserad
• är strukturerad med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete
• kan samarbeta med andra och bidrar till att gemensamma uppgifter utförs
• är förtroendeingivande, du står för din sak och håller vad du lovar
• har en god analytisk förmåga.

Det är meriterande om du har erfarenhet av upphandling inom ramen för kategoristyrning, erfarenhet av större tjänsteupphandlingar samt om du har arbetat med offentlig upphandling i en större organisation eller myndighet

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vid anställning krävs godkänt resultat av säkerhetsprövning. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-10-22

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Ramkvist, tf sektionschef 010-574 94 01
Andreas Furuvik, sektionschef 010-5729616
Sandra Jonsson, hr-konsult sandra.jonsson@skatteverket.se
Åke Nilsson, facklig kontaktperson SACO 010-5742718

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 123
17194 Solna

Kontorsadress
Box 123

Jobbnummer
4415183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: