Strategisk inköpare med systemansvar

Adding People AB / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
2024-05-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Strategisk inköpare med systemansvar" (sökbar t.o.m. 2024-07-19) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adding People AB i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Lyssna på Addpeoples podcast där vi berättar mer om Orkla House Care och rollen som Strategisk inköpare här: https://www.addpeople.nu/lediga-jobb/4545283

Därför är du viktig
Vi på Orkla House Care tillverkar högkvalitativa måleriverktyg som vi är stolta över. Du som vill arbeta med inköpsarbete i en ny roll med stor möjlighet att forma din tjänst kommer bli betydelsefull hos oss. Vill du ha en roll i en internationell inköpsorganisation med såväl strategiskt som operativt fokus? Då kanske vi är rätt för varandra.
Det här är Orkla House Care
Du vet den där känslan av lycka som kommer när du har avslutat ett målningsprojekt? På Orkla House Care arbetar vi varje dag med att hjälpa våra kunder att uppnå den känslan, genom att erbjuda dem de bästa verktygen för deras arbete.
Vi är en ledande leverantör av penslar, rullar och andra måleriverktyg. Dessutom levereras relevanta förbrukningsartiklar som maskering och slipmedel samt städutrustning. Som företag vill vi göra det enklare för våra kunder och konsumenter att lyckas med sina utmaningar inom vår kategori, genom våra varumärken: Anza, Jordan, Harris, Hamilton, Spekter och S.A.M.
Orkla House Care ägs till 100 procent av Orkla ASA och är ett av affärsområdena inom Orkla Consumer and Financial Investments. Verksamheten har cirka 750 anställda och omsätter runt 1,5 miljarder norska kronor. Huvuddelen av produkterna är egenproducerade och distribueras via Bankeryd i Sverige och via Bromsgrove i Storbritannien. På siten i Bankeryd, som också är vårt logistikcentrum, finns förutom fabriksorganisationen också representanter för finans, HR, försäljning, strategiskt inköp, utveckling, kundservice och marknad.
Med en stolt historia, fokus på innovation och i nära samarbete med våra kunder fortsätter vi vår satsning för framtiden. Mer information hittar du på www.orklahousecare.com.
Vår kultur
På Orkla House Care är vi stolta över vårt företag och produkterna vi tillverkar. Vi lyckas genom vårt engagemang, vår kompetens och genom att ha hjärtat med oss i allt vi gör. Känslan på Orkla House Care är familjär, där vi alla är måna om varandra och gärna tar oss tid för socialt umgänge när tillfälle ges! Det finns en gedigen kunskap i vårt företag och med vår naturliga framåtanda kommer vi satsa på ytterligare utveckling inom kvalitetsområdet framåt.
Fokus i din roll
Du som vill påverka din vardag och arbeta med inköpsarbete i en - för oss - helt ny tjänst, kommer bli betydelsefull för Orkla House Care. I rollen kommer du att samarbeta med kollegor inom inköpsfunktionen främst i Sverige och England. Tillsammans med en kategorichef och ytterligare en inköpare på kontoret i Bankeryd kommer du att ingå i ett team som främst ansvarar för råvarumaterialförsörjningen men även för indirekt material på bolaget.
Här kliver du in i en varierad roll med ett stort ansvar där du kommer att arbeta strategiskt med bland annat att leta nya leverantörer (främst inom indirekt material), göra kostnadsanalyser, förhandla med nya/befintliga leverantörer och skriva avtal. Rollen innebär också ett stort administrativt ansvar, då du kommer bli en nyckelperson i resan att införa Orklas centrala leverantörsportal där ett globalt synsätt för koncernen står på agendan framåt.
Om vi får önska har du:
Helst en teknisk högskoleutbildning och några års arbetslivserfarenhet inom strategiskt inköp alternativt en längre arbetslivserfarenhet inom kvalificerat strategiskt inköpsarbete
Din arbetslivserfarenhet finns helt eller delvis inom stora bolag med komplex inköpsorganisation/struktur
Tidigare erfarenheter av arbete med
Förhandlingar
Affärssystem
Leverantörsportaler (helst som superuser/ansvarig)
Kvalitetssäkring av produkter
Flytande i tal och skrift i svenska och engelska

Är det rätt plats för dig?
För att lyckas i denna roll tror vi att du har god samarbetsförmåga, uppskattar att skapa och upprätthålla bra relationer och är öppen och kommunikativ som person. Vidare ser vi att du är av analytisk natur, att du ser till både helhet och detaljer, är noggrann och strukturerad, men samtidigt har förmågan att vara flexibel och anpassningsbar när det behövs.
Passar vår beskrivning in på dig? Visa ditt intresse redan idag!
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid
Placering i Bankeryd med möjlighet att någon/några dagar arbeta på distans
Visa intresse så snart som möjligt och senast den 16 juni, löpande urval tillämpas
Resor i tjänsten inom Europa ingår med runt 15 övernattningar per år
Har du frågor om tjänsten, kontakta Ida Jergell, 073-706 80 80 eller Pernilla Nylén, 070-790 64 45.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adding People AB (org.nr 559161-8714)
553 17  JÖNKÖPING

Arbetsplats
Orkla House Care AB

Jobbnummer
8713834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adding People AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adding People AB: