Strategisk Inköpare/avropare

Brandin Personalkompetens AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brandin Personalkompetens AB i Stockholm, Helsingborg, Landskrona, Lund, Malmö eller i hela Sverige

Midsona har en stark position på den nordiska marknaden med flera egna välkända varumärken inom områdena kost och hälsa, naturläkemedel, förkylning samt hygien. Koncernen representerar även ett antal internationellt etablerade varumärken. Produkterna säljs via dagligvaruhandel, apotek, hälsofackhandel samt postorder och internet. Våra prioriterade varumärken: Friggs, Naturdiet, MaxMedica, Miwana, MyggA,Tri Tolonen och Vitalas. 2011 omsatte Midsona 1 174 Mkr.

Midsonaaktien (MSON) är noterad på Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Mindre bolag. Läs mer om Midsona på www.midsona.com.

Till vårt kontor i Stockholm söker vi omgående en inköpare/avropare under ett vikariat fram till augusti 2013 med möjlighet till förlängning.

STRATEGISK INKÖPARE / AVROPARE

Som strategisk Inköpare/Avropare i den svenska organisationen är du ansvarig för inköp, avrop, transportbokning och leveransbevakning för Midsonas sortiment. Tjänsten innebär att med långsiktig planering säkerställa leveranssäkerhet till Midsona Sverige AB:s kunder, samtidigt som en optimerad lageromsättning eftersträvas. I din roll kommer du att ha ett brett kontaktnät mot leverantörer och transportörer på internationell basis. Du deltar också i projekt och planering av nya produkter och leverantörer samt även upphandling, förhandling och upprättande av avtal. Internt arbetar du tätt tillsammans med produktchefer, produktutvecklare, försäljning och ekonomi. Befattningen ingår i Midsona Sveriges inköpsavdelning och du rapporterar till inköpschefen i Stockholm.

Vi söker dig:
Som har relevant utbildning med inriktning mot ekonomi och logistik och med gedigen erfarenhet av inköpsarbete, logistikflöden och varuförsörjning inom detaljhandeln. Du behärskar engelska flytande i tal och skrift. Du bör obehindrat kunna arbeta i Microsoft Excel, samt ha erfarenhet av att arbeta med kvalificerade affärssystem. Meriterande är om du har arbetat i Navision.

Som person är du:
drivande och resultatfokuserad med en affärsmässig inställning och en god analytisk förmåga. Du är kommunikativ och samarbetsinriktad och bra på att bygga och underhålla långsiktiga relationer i en internationell miljö. I Ditt arbete är du noggrann och strukturerad med en flexibel inställning.

Det är även meriterande om du har förhandlingsvana och är van att ställa tydliga krav och specifikationer vid upphandlingar.

Ytterligare information och ansökan:
I denna rekrytering samarbetar vi med Personalkompetens AB(www.personalkompetensab.se) För ytterligare information omkring tjänsten kontaktar du Ewa-Marie Brandin på tel: 0761 ? 68 58 18. Din ansökan bestående av CV och personligt brev mailar du omgående, senast den 15 juli till:
ewa-marie.brandin@personalkompetensab.se . Vi tar in löpande för intervju så skicka din ansökan snarast.

Varmt välkommen med Din ansökan!

Publiceringsdatum
2012-06-13

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: ewa-marie.brandin@personalkompetensab.se

Kontakt
Ewa-Marie Brandin, Ägare, 0761685818, ewa-marie.brandin@personalkompetensab.se

Företag
BRANDIN PERSONALKOMPETENS AB

Adress
BRANDIN PERSONALKOMPETENS AB
FLYGLEDAREGATAN 5
21239 MALMÖ

Kontorsadress
FLYGLEDAREGATAN 5
MALMÖ
Öppnas i nytt fönster

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0761-685818

Jobbnummer
1271909

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brandin Personalkompetens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brandin Personalkompetens AB: