Strategisk inköpare
Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Lindesberg,
Karlskoga eller i
hela Sverige Textilia är ett svenskt facility management företag. Vi erbjuder smarta, miljövänliga och kostnadseffektiva textilservicelösningar för kvalitetsmedvetna kunder inom Hälsa & Sjukvård, Hotell & Restaurang samt industrisektorn i Norden. Det betyder bland annat att vi varje dag levererar 100 ton textilier över hela landet och får många hårt arbetande människor att känna yrkesstolthet och värdighet mitt i en tuff verklighet. Vi omsätter cirka 450 mkr per år. Vi är drygt 400 anställda och finns på fem geografiskt väl placerade orter i Sverige
Vill du vara med och bygga upp Textilias nya inköpsavdelning? Vi erbjuder dig att vara med och etablera koncernens strategiska inköpsarbete från start i en dynamisk och spännande miljö. Från att hantera Textilias inköp mestadels på lokal nivå på våra enheter runtom i landet, satsar vi nu på att centralisera inköpen kategorivis.
Att vara strategisk inköpare på Textilia innebär att analysera och skapa en bild av nuläget och sedan ta fram förhandlingsunderlag för centrala inköpsavtal. Du kommer att ansvara för att förhandla såväl befintliga som nya avtal. Du kommer även att arbeta med att implementera det nya arbetssättet för koncernens inköp samt genomföra uppföljningar avseende både efterlevnad och besparingar.
Tjänsten är placerad på Textilias huvudkontor i Örebro och innebär frekventa resor till Textilias verksamhetsorter i Sverige. Som strategisk inköpare rapporterar du direkt till inköpschef/koncerncontroller.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
• analysera kostnadsbas för inköp samt tillhörande processer och sammanställa underlag för strategisk plan och inköpsprojekt på kategoribasis
• utveckla och implementera nya inköpsstrategin
• projektledning
• ansvara för leverantörsförhandlingar och sluta avtal
• utveckla och centralisera inköpsarbetet
• mäta och följa upp efterlevnad och besparingar av nya avtal och arbetssätt
• arbeta med ständiga förbättringar inom inköpsfunktionen
• operativt inköpsarbete såsom beställningar, leveransbevakning och fakturagodkännande
Kompetenskrav och personliga egenskaper
Vi söker dig som är civilingenjör/civilekonom eller motsvarande och har en gedigen erfarenhet av kvalificerat, kategoribaserat inköpsarbete. Goda erfarenheter av arbete inom analys, projektledning/genomförande, upphandling och avtalsimplementering samt förhandling och leverantörsstyrning. Du har en väl utvecklad analytisk förmåga, ett resultatorienterat arbetssätt och ett stort driv. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i Excel och Power Point och det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i affärssystemet Jeeves.
Som person är du lyhörd och har lätt för att kommunicera och samarbeta. Du har förmågan att, på ett ödmjukt och konsultativt förhållningssätt, driva projekt i organisationen. Det är viktigt att du har förmåga att arbeta strukturerat.
För att trivas i vår organisation ser vi att du är engagerad, tar initiativ och ansvar över dina uppgifter och är prestigelös.
Publiceringsdatum2014-11-11Kontaktperson för detta jobbLåter det intressant är du välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV via länken nedan. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Ann-Sofie Pihl 076-112 16 76,
ann-sofie.pihl@se.experis.comArbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Sofie Pihl 076-112 16 76
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2063616
Observera att sista ansökningsdag har passerat.