Strategisk inköpare
QStaff Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos QStaff Bemanning AB i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige QStaff Bemanning AB ..
• .är ett väletablerat bemanningsföretag som verkat i Stockholm sedan början av 2000-talet. Vi är nära hundra medarbetare och har vårt huvudkontor i Sollentuna, norra Stockholm. Våra kunder är små och medelstora företag, kommuner och organisationer i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Nu söker vi för en rak rekrytering, en strategisk inköpare med erfarenhet av logistikplanering till vår kund i Upplands-Väsby.
I dina arbetsuppgifter kommer du att:
Vara ansvarig för hela inköpsprocessen i företaget där du kontinuerligt ser
till att utveckla företagets rutiner för inköp, förhandla fram olika avtal och
se till att dessa följs. Du kommer även att se till att företaget har rätt
flöde av produkter samt driva och utveckla företagets lagerhållningsprocess.
Det är således ditt ansvar att tillse att rätt mängd produkter finns i lager.
Till din hjälp finns en central lageroperatör. Du genomför själv den allra
största delen av företagets inköp, vilket också innefattar beställning av
produktmodifieringar. En god teknisk förståelse är därför önskvärd.
Du kommer att delta i arbetsprocessen med att identifiera och utveckla potentiella
möjligheter till samordning mellan alla bolagens avdelningar i inköps- och
lagerfrågor samt överser företagets rutiner beträffande lagerhanteringen såväl
fysiskt som i affärssystemet.
Du kommer också utbildas till att vara back-up till kontorspersonal på service-
och orderavdelningen samt super user i företagets ERP-system. Tjänsten kan på
sikt innebära personalansvar för en person. Som företagets inköpsspecialist kommer
du adjungeras till vissa ledningsgruppsmöten. Du rapporterar till företagets
administrativa chef men arbetar också tätt med företagets installation- &
servicechef.
Du som söker har förmåga att arbeta självständigt men är en lagspelare, är praktiskt lagd, arbetar målmedvetet och metodiskt.
Du är ödmjuk, konsekvent, tydlig, har ett enkelt sätt, samt lätt att se struktur
och helhet. Vi förutsätter att du har erfarenhet av inköp, lager och
logistikhantering samt är van att administrera detta i ERP-system eller
liknande. Tidigare erfarenhet av ERP-systemet SoftOne är meriterande, dock
inget krav.
Du har goda kunskaper i Microsoft Office paketet och kan utrycka dig väl i tal
som skrift på svenska och engelska. B-körkort är ett krav.
Stämmer detta in på dig så är du välkommen att skicka in din ansökan omgående, vi intervjuar löpande.
Publiceringsdatum2011-10-05Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktCarina Wahlman, 08-58570000
FöretagQStaff Bemanning AB
AdressQStaff Bemanning AB
TUREBERGSVÄGEN 7
19147 Sollentuna
Jobbnummer 1047177
Observera att sista ansökningsdag har passerat.