Strategisk inköpare - Marknad & Kommunikation

Inköpsdesign URE AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inköpsdesign URE AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Sollentuna, Uppsala eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-05-17

Om tjänsten
Inköpsavdelningen på AMF har behov av stöttning av konsult under en begränsad period då en av deras medarbetare går på föräldraledighet.

Dina arbetsuppgifter
Kategoriansvar för Marknad & Kommunikation, total spend ca 80 MSEK

• Att arbeta strategiskt med inköpsfrågor över hela organisationen på ett strukturerat sätt.

• Att säkerställa affärsmässigt och långsiktigt perspektiv i leverantörsrelationer och driva löpande styrning av leverantörer och uppföljning av leveranser i samråd med beställare.

• Ansvara för avtalsupprättande och löpande hantering/uppföljning av avtal (Contract management).

• Ta över och förvalta befintlig strategi inom tilldelad kategori t.ex planera och genomföra upphandlingar och övriga identifierade inköpsaktiviteter som omförhandlingar, uppsägningar, implementationer, leverantörsuppföljningar i enligthet med fastställda tidplaner.

• Konvertera kategorispecifika affärsbehov till upphandlings- /inköpsprojekt där så krävs.

• Stötta inköpsavdelningen i löpande arbetet med att följa upp, utveckla och rapportera utfall mot mål och nyckeltal.

• Identifiera och driva nya affärsmöjligheter och idéer inom tilldelat ansvarsområde i syfte att skapa värde för AMF.

• Hantera avtal. Exempelvis upprätta nya avtal och hantera avtalsadministration. Dokumentera och arkivera avtal enligt uppsatta rutiner. Identifiera risker.

• Följa upp och utvärdera leverantörers prestationer mot ingångna avtal

• Dokumentera arbetet löpande och överlämna till ordinarie inköpare vid fastställd tidpunkt.

Rapporterar direkt till Inköpschef, som innehar det koncernövergripande ansvaret för inköp

För att lyckas i rollen måste du ha:

• Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, inköp, IT, teknik eller motsvarande.

• Minst 3 års erfarenhet av strategiskt inköp och avtalshantering, gärna inom marknad & kommunikation

• Relevant arbetslivserfarenhet.

• Erfarenhet av att ansvara för hela inköpsprocessen, inköp av indirekt material, gärna med fokus på tjänsteinköp.

Meriterande är om du:

Har vana av att självständigt planera, leda och genomföra arbetsuppgifter.

Vi söker dig som:

• Är driven, receptiv, resultatorienterad och initiativrik

• Delar AMFs värderingar som hög etik, ömsesidiga principer (all vinst till kunderna) och sätter kundens intressen främst

• Motiveras av att arbeta efter företagets värderingar och bygga/bibehålla förtroendekapital

• Har god förmåga att bygga och bibehålla relationer med företagets interna och externa intressenter

• Har god analytisk förmåga

• Är ansvarstagande och har hög grad av genomförandeförmåga/driv

• Är lyhörd och kommunikativ i det egna teamet så väl som mot andra avdelningar

• Har förmåga att beskriva, presentera och driva igenom en inköpsstrategi

• Har förmåga att självständigt planera, leda och genomföra arbetsuppgifter

• Tycker om utvecklings- och förändringsarbete.

• Är affärsmässig och professionell i både interna och externa relationer

• Är positiv, stabil, trygg och kommunikativ som person

Om företaget
AMF är ett av Sveriges ledande pensionsbolag med uppdrag att leverera enkla och trygga tjänstepensionslösningar med hög avkastning till låg kostnad. AMF sätter alltid kundnytta i första rummet och ger all vinst tillbaka till spararna utan att något går till AMFs ägare eller andra intressenter. Som en av de främsta aktörerna på den svenska pensionsmarknaden och en av de största ägarna på Stockholmsbörsen präglas verksamheten och uppdraget av ett stort samhällsansvar. De grundläggande värderingarna är tryggt, enkelt och mänskligt. AMF ägs av LO och Svenskt Näringsliv och förvaltar ca 600 miljarder SEK åt ca 4 miljoner sparare. Antalet anställda i koncernen är 350 och kontoret är beläget i centrala Stockholm.

Övrig information:

Omfattning: Deltid 75%

Start: 2019-08-01 t.o.m 2020-04-30

Placering: Stockholm

Välkommen med din ansökan, urval sker löpande!

Varaktighet, arbetstid
Deltid 75% 2019-08-01 t.o.m 2020-04-30

Ersättning
Timlön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-24
Ange följande referens när du ansöker: inkopsdesign227
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inköpsdesign Ure AB

Adress
Inköpsdesign Ure AB
Vasagatan 7
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 7

Jobbnummer
4796437

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inköpsdesign URE AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inköpsdesign URE AB: