Strategisk inköp- och upphandlingsledare

Renova AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Renova AB i Göteborg, Kungälv, Tjörn, Stenungsund, Ale eller i hela Sverige

Välkommen till Renova - en arbetsplats där du kan vara dig själv! Hos oss finns över 50 olika yrken, alla gör miljönytta varje dag. Som Västsveriges ledande aktör inom avfallshantering och återvinning strävar vi efter att skapa en renare och grönare framtid. Gör skillnad med oss på Renova.
Läs mer på https://www.renova.se

Publiceringsdatum
2024-12-11

Arbetsuppgifter
Som inköps- och upphandlingsledare kommer du med hjälp av inköpsstrategisk kategoristyrning ansvara för att optimera affärer och möjliggöra nytta och värde för Renovas verksamhet.

Inom Renova finns ett flertal olika delkategoriområden där du och dina kollegor ansvarar för upphandling, exempelvis fordon, reservdelar, konsulter, anläggningsentreprenader, insatsvaror med mera.
Inom rollen kommer du att få ansvaret för att arbeta med hela upphandlingsprocessen, från behov till betalning, samt att ständigt förbättra denna process tillsammans med övriga kollegor.

I arbetet ingår att:
-analysera och förstå organisationens behov
• att sätta en plan för det som ska upphandlas
• att bedriva upphandling till avtalsskrivande
• att säkerställa en effektiv implementation av avtalen
• att bedriva uppföljning av avtal och leverantörer

Vi upphandlar enligt LoU & LuF och använder ett digitalt upphandlingssystem.
Du är en viktig del i Renovas inköp- och upphandlingsenhet där du tillsammans med dina kollegor bidrar till värdeskapande för Renovas verksamhet. Inköp- och upphandlingsenheten består av 4 personer och vi är en del av ekonomiavdelningen med 25 härliga kollegor. Du rapporterar till Inköp- och upphandlingschefen.

Kvalifikationer
Vi söker dig med akademisk examen eller eftergymnasial utbildning (exempelvis riktad inköps-/upphandlingsrelaterad YH-utbildning) i kombination med några års arbetslivserfarenhet inom upphandling eller anbudsgivning.
Vi tror att du är en van användare av Office-paketet och andra digitala verktyg (så som IT-stöd för upphandling) och att du har god erfarenhet att leda team eller grupper i projektform.
Meriterade är kunskap inom upphandling av varor och tjänster inom LOU/LUF, entreprenadupphandling samt upphandling inom IT-området.

Du har ett intresse för att låta inköpsprocessen samspela med verksamheten, du har ett affärsmässigt tänk och kan tillämpa affärsmässiga principer på ett bra sätt. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter och du skapar goda relationer med andra delar av organisationen och med leverantörer.

Du gillar att arbeta mot mål och du har förmåga att omvandla mål till konkret handling. Du är utvecklingsinriktad och med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Det är viktigt att du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, både om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Ofta kan du behöva bedriva flera upphandlingar parallellt i olika faser av upphandlingsprocessen så du behöver vara bra på att planera, strukturera och organisera ditt arbete.
Det underlättar om du har B-körkort då vi har verksamhet i flera kommuner i Göteborgsområdet.

ÖVRIGT
På Renova får du vara med och bidra till ett hållbart samhälle!
Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, rabatter på träningsanläggningar, gruppträning med instruktör på din arbetsplats samt ett välutrustat gym.
Övriga förmåner innefattar karriärcoachning, ATK, trivselaktiviteter m.m.
Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen.
Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund.
Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C224296".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Renova AB (org.nr 556108-3337)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Renova AB

Kontakt
Tf Enhetschef Inköp och upphandling
Jan Magnusson
jan.magnusson@renova.se

Jobbnummer
9055384

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Renova AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Renova AB: