Strategisk inboundkonsult & projektledare till B2B byrå
Brightvision AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brightvision AB i Göteborg,
Borås,
Nässjö,
Stockholm eller i
hela Sverige Vårt inbound marketing-team växer och vi behöver bli fler. Därför söker vi nu en ambitiös person som älskar digital marknadsföring och som vill vara med på resan för att bygga upp Nordens bästa B2B-byrå inom IT & Tech.
Som strategisk inboundkonsult/projektledare arbetar du med att genomföra och projektleda digitala kampanjer för Brightvisions kunder. Våra kampanjer är baserade på "inbound marketing", konceptet innebär att driva leads till våra kunders säljkår med hjälp av engagerande och utbildande content, i kombination med effektiva mediastrategier.
Vi har ett brett erbjudande av tjänster vilket kommer innebära variation i projekten. I vissa fall är vi en stödfunktion i implementeringen av stora marketing automation plattformar. Där kommer rollen som konsult/projektledare innebära utbildningar, workshops och rådgivande konsultation för att hjälpa till i våra kunders utveckling av arbetet kring inbound.
I andra fall driver vi digitala kampanjer där vi arbetar med digital annonsering av utbildande content för att driva leads. I sådana kampanjer kommer du vara med att ta fram kampanjplaner, projektleda kreativt arbete och utföra analys och uppföljning av kampanjerna.
Rollen innefattar väldigt mycket kundkontakt och även ett ansvar i att föreslå och sälja in nya kampanjidéer till de kunder som jobbar med.
I denna roll kommer du bland annat att:
• Vara en rådgivande konsult kring inbound marketing
• Projektleda kreativt arbete, både frilansare och kollegor inhouse
• Sätta upp, analysera och följa upp på annonskampanjer i olika plattformar
• Utveckla långsiktiga kundrelationer
• Hantera Marketing Automation-system (jobba med olika system för att sätta upp kampanjer innehållandes bl.a. landningssidor, content och automatiserade e-mail flöden)
• Jobba i olika analysverktyg som Google analytics, Hotjar etc.
För att passa för rollen behöver du:
• Minst två års arbetserfarenhet av att jobba med digital marknadsföring
• Erfarenhet av annonsering i Linkedin, Facebook och Google ads
• Erfarenhet av att arbeta i Google analytics
• Arbetat i marketing automation plattformar eller plattformar för emailutskick
• Vana av att arbeta mot deadlines
• Trivas i en projektbaserad miljö med högt tempo
• Van vid att arbeta i kreativa team
• Ha en operativ bakgrund inom marknadsföring och god förståelse för marknadsföringsprocesser
• Prata engelska obehindrat med under och kollegor
Det är ett meriterande om du har erfarenhet av:
• B2B-branschen
• Content creation (antingen design och/eller copywriting)
• Wordpress
• Projektbaserade uppdrag/byrå-erfarenhet
• Marknadsföring mot IT-företag
• Erafenhet av att driva "Lead Generation" kampanjer
• Något av de övriga nordiska språken
Det är inte heller fel om du gillar att spela en runda pingis på kontoret, smaka på en kladdkaka lite dådå med kollgor, vill följa med på en afterwork och överlag är en social person då vi gillar att ha kul ihop! Välkommen att ta en titt på hur det dagliga livet på Brightvision kan se ut på vår Instagram:
https://www.instagram.com/brightvision_crew/Områden som gör att man gillar att jobba på Brightvision (enligt personalen själva) är bland annat:
• God gemenskap med sköna kollegor - Att få jobba med de största och mest utmanande kunderna inom B2B (IT & Tech) - Decentraliserad organisation där man jobbar i mindre team - Stort fokus på kompetensutveckling - Modern och luftig kontorsmiljö - Grymma kick-off:er - Hög transparens och bra kommunikation i bolaget
Så nu hoppas vi att du som känner att Brightvision vore ett roligt och utmanande ställe att jobba på hör av dig till oss!
Tjänsten är baserad på kontoret i Göteborg, men för rätt person kan en remote-anställning också vara aktuell.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Om Brightvision:
Brightvision är en Lead Generation-byrå som accelererar försäljningen på B2B-företag genom innovativa marknadskampanjer. Våra kunder består av ledande teknik- och IT bolag i Norden. Vårt huvudkontor ligger i Göteborg och vi är ungefär 50 anställda. Läs mer om oss på
www.brightvision.com (
http://www.brightvision.com/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2020-02-08ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBrightvision AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Brightvision AB (org.nr 556600-8842),
http://www.brightvision.com/ Arbetsplats Brightvision
Jobbnummer 5086475
Observera att sista ansökningsdag har passerat.