Strategic Development Manager sökes till eBay/Tradera

Kelly Services AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kelly Services AB i Stockholm, Danderyd, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Företaget
Tradera är Sveriges och Nordens största marknadsplats med över 2,4 miljoner medlemmar och miljontals besökare varje månad. I april 2006 blev Tradera en del av eBay, världens största marknadsplats på nätet. Detta i sin tur har öppnat dörren för ett nära samarbete mellan Tradera och de globala eBay-sajterna.

För deras räkning söker vi på Kelly Services nu efter en Strategic Development Manager för att förstärka teamet i Stockholm.

Arbetsuppgifter?
• Ansvar för ett antal befintliga kundkonton?
• Hög proaktivitet för att säkerställa att eBay/Tradera är en viktig säljkanal för utvalda kunder
• Förmå kunderna att säkerställa att de har ett bra sortiment och konkurrenskraftiga villkor
• Skapa och genomföra försäljnings- och marknadsaktiviteter för att öka kundernas försäljning via eBay/Tradera
• Samordna interna resurser för att uppfylla mål/resultat samt kundernas förväntningar?
• Proaktivt arbete med att bedöma, förtydliga, och validera kundernas behov ?
• Analys av befintliga större kunders försäljning via Ebay/Tradera i syfte att öka försäljningen
• Avtalsskrivning samt säkerställa att avtalen efterlevs

Erfarenhet?
• 5-10 års erfarenhet av Account Management?
• Dokumenterat goda försäljningsresultat inom B2B ?
• Erfarenhet från e-handel, Internet eller retail?
• Strategisk utveckling av kunder ?
• Erfarenhet från B2C försäljning ?
• Ha arbetat med konsultativ försäljning
• Dokumenterat goda förhandlingsresultat
• Internationell erfarenhet?
• Avtalsförhandling

Personligt
• Naturligt driv och/eller fallenhet för affärsutveckling och försäljning, både operativt och strategiskt?
• Resultatinriktad med förmåga att tillsammans med kund driva affärer
• God struktur och planering
• Förmåga att bygga långsiktiga och lönsamma relationer såväl externt som internt?
• Utmärkta organisatoriska och kommunikativa färdigheter?
• Duktig förhandlare och problemlösare
• Lätt för att identifiera och konkretisera möjligheter samt problem
• God förståelse för e-handel och retail?
• Engelska och svenska, flytande i såväl tal som skrift

Övrigt om rollen
För rätt person är det här en tjänst med mycket goda utvecklingsmöjligheter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med önskat tillträde efter sommaren. Provanställning tillämpas.

Då urvalet och intervjuer sker löpande vill vi ha din ansökan så snart som möjligt.
Vi tar endast emot ansökan via vår hemsida www.kellyservices.se.

Eventuella frågor ang. tjänsten besvaras av Rekryteringskonsult Patrik Ekenbark på Kelly Services, 08-546 511 00

Välkommen in med din ansökan!

Ansökan sker endast via nedanstående länk!

5-10 års erfarenhet av Account Management
Erfarenhet från e-handel/retail

Publiceringsdatum
2013-05-18

Arbetstider och omfattning
Heltidsanställd

Ersättning
Enligt Överenskommelse

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 396006
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Kelly Services AB

Adress
Kelly Services AB
Regeringsgatan 77
11139 Stockholm

Jobbnummer
1556544

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kelly Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kelly Services AB: