Strateg till Enhet för kompetensförsörjning, Koncernstab HR i Ma
Region Skåne, Koncernkontoret / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Koncernkontoret i Malmö,
Lund,
Trelleborg,
Helsingborg,
Ystad eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontoret arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljöfrågor, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Vi är drygt 600 medarbetare och våra arbetsplatser finns främst i Kristianstad och i Västra Hamnen i Malmö.
I Region Skåne erbjuds du att arbeta i en kunskapsorganisation med utvecklande och intressanta arbetsuppgifter i syfte att förbättra organisationen och förverkliga dess mål.
Region Skåne söker en Strateg med inriktning mot kompetensförsörjning. Som Strateg på Enhet för kompetensförsörjning arbetar du på Koncernstab HR som är en del av Koncernkontoret och ingår i Region Skånes centrala tjänstemannaledning. Koncernstab HRs ansvarsområden är övergripande arbetsgivarfrågor som HR-styrning, arbetsvillkor, chefsförsörjning, kompetensförsörjning, HR-utveckling samt arbetsmiljö och hälsa.
Publiceringsdatum2014-12-09ArbetsuppgifterEnhet för kompetensförsörjning arbetar med strategisk kompetensförsörjning, chefs- och ledarutveckling, e-learning, verksamhetsförlagd utbildning, AT/ST- planering och PTP- tjänstgöring.
Du kommer företrädesvis att arbeta inom processen för AT/ST- planering och med Region Skånes strategiska arbete inom kompetensförsörjning. Du kommer att ansvara för och driva avdelningens analys och prognosarbete inom kompetensförsörjningsområdet. I detta arbete samverkar du med våra förvaltningar och andra aktörer på regional och nationell nivå, till exempel SKL. I arbetet ingår också att ta fram beslutsunderlag och övrigt material för politiska beslut.
KvalifikationerDu har en högskoleutbildning inom område som bedöms relevant för befattningen. Erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård är ett krav liksom erfarenhet av analys och utredningsarbete på strategisk nivå. Du har även kunskap inom de vanligaste Officeprogrammen.
Vi söker dig som arbetar strukturerat, självständigt och strategiskt samt har en god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Som person är du utåtriktad, stabil och visar integritet. Du har god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer med arbetskamrater, förvaltningsledningar och samarbetspartners. Du har god analytisk förmåga samtidigt som du har förmåga att tänka nytt.
ÖVRIGT
På Region Skånes hemsida under Jobbsökande kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-22
Ange följande referens när du ansöker: A437686
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVivianne Sahlin, Enhetschef 040-675 30 61
Facklig kontaktAgneta Lanzow, Akademikerförbundet SSR 040- 33 34 60
FöretagRegion Skåne, Koncernkontoret
AdressRegion Skåne, Koncernkontoret
JA Hedlunds väg
29189 Kristianstad
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 2094929
Observera att sista ansökningsdag har passerat.