Strateg med inriktning avtalsförvaltning till Äldreförvaltningen

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2025-02-25


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.

Vill du ha ett arbete där du får möjlighet att ingå i ett härligt och kompetent team där alla eftersträvar att göra skillnad i stadens äldreomsorg? Är svaret ja så tycker vi att du ska fortsätta läsa mer om vad rollen innebär, både gällande utmaningar och möjligheter.

Välkommen till oss

Avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor består av ett 30-tal medarbetare och tre chefer. Vi arbetar med förvaltning och utveckling av stadens myndighetsutövning, samordning och strategisk planering av utbudet av särskilda boenden för äldre samt upphandling och avtalsförvaltning och uppföljning inom äldreomsorgens verksamheter.

Vi ansvarar även för stadsövergripande hälso- och sjukvårdsfrågor, utbildningsfrågor, anhörigfrågor, nationella minoritetsfrågor, frågor kopplade till psykisk (o)hälsa, hemlöshet och våld i nära relation samt för stadsbidrag och föreningsbidrag till ideella organisationer, med mera. Samtliga medarbetare inom avdelningen och på förvaltningen som helhet arbetar i nära dialog med varandra och med stadens stadsdelsförvaltningar och övriga fackförvaltningar.

Vi erbjuder

Äldreförvaltningen erbjuder dig som anställd friskvårdsbidrag och möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym. Vi har också flextidsavtal och möjlighet till semesterväxling. Läs gärna mer om våra förmåner här.

Din roll

Som strateg med inriktning avtalsförvaltning ingår du i enheten för upphandling och uppföljning som består av inspektörer, kvalitetsobservatörer och strateger. Tillsammans med chefer och kolleger inom förvaltningen driver du kvalitetsarbetet framåt. Din uppgift blir bland annat att genomföra upphandlingar enligt LOV och LOU samt förvalta avtal och följa upp att stadens äldre får en äldreomsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar, föreskrifter och avtal. Arbetet är teambaserat men ställer också höga krav på egen förmåga att självständigt kunna prioritera och planera sitt arbete.

Ett prioriterat område i denna roll är att utveckla arbetet med att motverka/förebygga välfärdsbrott inom äldreomsorgen. I arbetet ingår bland annat att planera och genomföra fördjupade avtalsuppföljningar, delta i olika nätverk samt informera och utbilda inom området, både i interna och externa sammanhang.

Du kommer även ha ansvar för enhetens arbete med att fördela och följa upp föreningsbidrag till ideella organisationer vilket innebär att bland annat hantera ansökningar, följa upp att verksamheterna samt utveckla rutiner och arbetssätt.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har:

Minst treårig högskoleutbildning inom relevant område
Flerårig erfarenhet av arbete inom äldreomsorgsområdet
Erfarenhet av att genomföra kvalificerade utredningar och/eller leda kvalitetsutvecklingsarbete
God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du har:

Erfarenhet av upphandlingar
Erfarenhet av området välfärdsbrottslighet

För att lyckas i denna roll behöver du ha ett genuint intresse för äldreomsorgsfrågor och frågor kopplat till välfärdsbrottslighet. Vi tror att du vill vara med och forma och utveckla denna roll framåt.

Som person ser vi att du är kommunikativ och samarbetsinriktad med förmåga att anpassa din kommunikation efter situation. Du är van och trivs med att ha många kontaktytor och att bygga relationer och nätverk. Vidare ser vi också att du är analytisk och skicklig på att utreda och arbeta med mer komplexa frågor. Du kan självständigt planera, strukturera och driva ditt arbete framåt med hänsyn till de uppgifter som är mer ad-hoc.

Publiceringsdatum
2025-02-25

Övrig information
Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Ansökan ska vara på svenska.

Rekryteringsprocessen kommer bestå av två intervjuer samt referenstagning.

Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/1027".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Äldreförvaltningen

Kontakt
Patricia Sjöblom, rekryterande chef
08-50836271

Jobbnummer
9186536

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: