Strålsäkerhetsmyndigheten söker avtalssamordnare
Strålsäkerhetsmyndigheten / Controllerjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Katrineholm,
Vingåker,
Flen,
Finspång,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strålsäkerhetsmyndigheten i Katrineholm,
Norrköping,
Sundbyberg,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra drygt 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet och vi arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Hos oss får du förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA. För oss är det viktigt att våra medarbetare kan kombinera yrkesliv och privatliv. Myndigheten har tre kontor i Solna, Göteborg och med säte i Katrineholm. Tjänsten är placerad i Katrineholm.
Avdelningen Myndighetsstöd ansvarar för myndighetens operativa administrativa funktioner som diarieföring, IT, säkerhetsfrågor, ekonomi och upphandlingsfrågor. Ekonomienheten ansvarar för upphandlings och ekonomifrågor och består för närvarande av en enhetschef och 10 medarbetare. Vi förstärker nu ekonomienheten med en ny roll och söker nu en avtalssamordnare, som kommer vara en viktig del i myndighetens arbete kring hur vi arbetar med uppföljning av avtal och våra leverantörer.
Vill du arbeta inom ett expanderande område med många stimulerande utmaningar?
Som avtalssamordnare är du en del av vår upphandlingsfunktion. Du analyserar, driver, utvecklar och kvalitetssäkrar avtalsförvaltning och avtalsuppföljning på myndigheten.
Publiceringsdatum2023-05-29Dina arbetsuppgifterVi erbjuder dig ett arbete i nära samarbete med ekonomichef, upphandlare, beställare och myndighetens leverantörer.
Arbetet innebär ansvar för implementering och löpande förvaltning av avtal samt stöd till verksamheten vid uppföljning av ingångna avtal. Du bidrar också till arbetet med nya upphandlingar genom att samla in och presentera återkoppling och lärdomar från föregående avtalsperiod.
Rollen är ny, och du förväntas bidra aktivt till utveckling och framtagande av processer och arbetssätt.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Ansvarig för implementeringen av avtal såväl internt som externt mot leverantörer.
• Du följer upp att leverantörerna fullföljer sina åtaganden i enlighet med avtalade villkor genom löpande dialog med såväl beställare som leverantörskontakter.
• Du genomför systematiska avtalsuppföljningar och utvärderingar av avtal inför avtalsförlängning.
• Du följer upp avropad volym i förhållande till avtalad volym.
• Du gör regelbundna spendanalyser för att se trender och skapa underlag till strategier för kommande upphandlingar.
• Ge råd, stöd och utbildning till organisationen i avtalsfrågor.
• Utveckla myndighetens rutiner och processer för avtalsförvaltning.
• Ansvara för myndighetens avtalskatalog.
KvalifikationerDu har
• Relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, upphandling eller motsvarande, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt.
• Arbetslivserfarenhet inom relevant område.
• Goda kunskaper i Officepaketet.
• Mycket god muntlig och skriftlig språkframställning på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har
• Erfarenhet av avtalsutformning och avtalstolkning.
• Kunskap om upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) eller lagen om upphandling inom försvars - och säkerhetsområdet (LUFS).
• Erfarenhet av att arbeta i ett upphandlingssystem.
• Erfarenhet av att arbeta på en myndighet.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett intresse för inköp och avtalsförhållanden. Du tar egna initiativ, söker information, sätter dig snabbt in i upphandlade avtal och tar ansvar för eget lärande inom arbetsområdet.
Du trivs med att själv driva, planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är noggrann och trivs med att omväxlande arbeta med såväl processutveckling som avtalsadministration.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är självgående, strukturerad, serviceinriktad och arbetar bra både självständigt och tillsammans med andra.
Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning.
Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation.
Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. För denna tjänst krävs svenskt medborgarskap.
Då Strålsäkerhetsmyndigheten har kontor både i Katrineholm och Solna innebär det i viss omfattning resande mellan orterna i tjänsten.
Vi erbjuder dig
Hos oss har du flexibel arbetstid och möjlighet att arbete på distans. För att ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel.
Läs mer om våra villkor och förmåner
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten och rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Edvard Käll 08/799 4156.
Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S. 08-799 43 61 och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.
Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 19 juni 2023.
Bra att veta
Se våra filmer där medarbetare berättar
Vår rekryteringsprocess
Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Ersättning Lön enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Strålsäkerhetsmyndigheten (org.nr 202100-5737),
http://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/ Jobbnummer 7827757
Observera att sista ansökningsdag har passerat.