Store Manager Borås

Talent & Partner AB / Chefsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Talent & Partner AB i Borås, Göteborg, Stenungsund, Varberg, Örebro eller i hela Sverige

STORE MANAGER SEFINA BORÅS

Älskar du försäljning och att leda andra? Har du ett stort intresse för värdesaker så som konst och antikviteter? Vi söker just nu en driven och säljfokuserad person med ledaregenskaper och viljan att ständigt utveckla sig själv såväl som andra.

Vi hanterar dagligen värdefulla smycken, ädelstenar, instrument, klockor, konst och antikviteter. Exklusiva ting och premium varumärken tillika ovanliga föremål är vardag hos oss. Med gedigen värderingskunskap ser vi både till att kunden får ta del av vår expertis samt får en positiv helhetsupplevelse med känslan av att vilja komma tillbaka till oss.

Som Store Manager har du ansvar för en av våra enheter. Du leder och utvecklar ditt team av medarbetare, driver och utvecklar butiken enligt uppsatta mål. Du kommer själv att arbeta i butiken med både kundmöten, värdering och auktioner samt det traditionella arbete en butik kräver. Du kommer agera närvarande och lyhörd ledare i jobbet att kontinuerligt utbilda och utveckla dina medarbetare.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

• Ansvara för kontorets värden och belåningsrutiner

• Belåning, värdering och försäljning till våra kunder

• Budgetansvar samt aktivt arbeta med våra nyckeltal

• Analysera resultat samt arbeta aktivt för att nå nya kunder

• Personalansvar

• Rekrytering, attrahera talanger och bygga team

• Introduktion, onboarding och kontinuerlig utveckling medarbetare

• Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet i butiken

• Värdeinventering, auktioner, inventering, varuhantering, administrativt arbete

Profil & Bakgrund

Vi tror att du som söker har en mogen inställning till ledarskap och förmåga att anpassa ditt ledarskap efter olika situationer och medarbetare. Du har som lägst gymnasiekompetens och minst tre års arbetslivserfarenhet från försäljnings- eller serviceyrken där du skapat dig en förståelse av drift och ledning av butiksenhet. Du är van att ta yrkesmässigt ansvar och är verksamhetsnära som person.

• Brinner för att ge service utöver det vanliga och drivs av att överträffa mål

• En vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa

• Är ansvarsfull och gillar att arbeta i och framförallt bygga ett sammansvetsat team

• Har ett gott siffer-/affärssinne och är noggrann

• Du är van att läsa samt följa upp ekonomiska nyckeltal och rapporter

• Behärskar svenska och engelska obehindrat, talar du andra språk är det meriterande

• God datorvana och erfarenhet att arbeta i Officepaketet

Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsmiljö som består av passionerade och drivna kollegor med en positiv attityd. Du kommer att vara en del av ett team som arbetar nära varandra, hjälper varandra och värdesätter en bra atmosfär. Sefina är kollektivavtalsanslutna och vi erbjuder förmåner i form av löpande produktutbildningar, friskvårdsbidrag, rikskuponger, träningsaktiviteter, mässor, bonussystem m.m.

Tjänsten är placerad i vår butik i Borås och är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på heltid, motsvarande 38,5 timmar/vecka. Arbetstiden är förlagd utifrån butikens öppettider. Tillträde efter överenskommelse.

På Sefina strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. Ett krav för anställning är godkänt resultat på registerkontroll och kreditupplysning, som kommer att genomföras med anledning av att du i tjänsten självständigt hanterar värden. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhetsmedvetande.

Publiceringsdatum
2023-05-12

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner. Varmt välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina ansökningshandlingar får gärna innehålla CV samt ett personligt brev. Skicka din ansökan idag direkt via länk eller via work@talentpartner.se

Om Sefina som bolag

Sefina är Nordens största pantbankskedja som grundades redan 1884. Sefina ägs av svenska Super Voucher AB, som bildades 2021, och som också äger Finska Helsingin Pantti Oy (HPO). Idag är vi totalt närmare 140 medarbetare med huvudkontor i Stockholm, 20 butiker i Sverige under varumärket Sefina och 12 butiker i Finland under varumärket Helsingin Pantti Oy (HPO). Sefinas huvudkontor samt koncernfunktioner finns på Kungsholmen i Stockholm och här samarbetar de operativa avdelningarna, HR, IT, utbildning, operativt, marknad och ekonomi för att ge service i världsklass till våra butiker. Bakom kulisserna arbetar vi både strategiskt och operativt för att se till att verksamheten fortsätter att vara en modern pantbank i framkant. Fokus ligger på att möta våra kunders behov och att kunna ge det lilla extra. Med passion och expertis arbetar vi med exklusiva varumärken, konst, guld och värdefulla smycken och klockor. Företagsgruppen har en starkt växande e-handelsverksamhet.

Ersättning
Månadslön - Fast plus rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "talentpartner616".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Talent & Partner AB (org.nr 556881-1763), http://talentpartner.se

Jobbnummer
7772024

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Talent & Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Talent & Partner AB: