Stokab söker en HR Business Partner i Stockholm!

Experis Finance / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Brinner du för att jobba brett med HR-frågor och har erfarenhet av implementering av HRM-processer? Vi på Experis Finance söker nu en HR Business Partner till vår kund Stokab i Stockholm, för ett konsultuppdrag på 12 månader.

Om Stokab.

Stokab ägs av Stockholm stad och bildades 1994. Vårt uppdrag är att tillhandahålla en konkurrensneutral IT-infrastruktur i Stockholmsregionen för att skapa konkurrens, mångfald samt minimera grävandet i staden. Vi kallar detta Stokabmodellen.

Under snart 25 år har Stokab byggt ut det fiberoptiska nätet i Stockholmsregionen. Branschens snabba utveckling ställer krav på ständig kompetensutveckling och fortsatt innovationsförmåga.

Arbetsbeskrivning.

Stokab står precis i startgroparna för en spännande digitaliseringsresa. De har idag en väl fungerande organisation och HR-arbete, men för att ytterligare underlätta för organisationen ska nu ett HRM-system implementeras. I rollen som HRBP kommer du få agera kravställare och projektledare för implementeringen samtidigt som du kommer arbeta brett med övriga HR-frågor, både strategiskt och operativ.

Det är en mindre HR-avdelning som kommer utgöras av dig tillsammans med personalchefen. Man kommer att stötta organisationen med högt som lågt, en stor del i arbetet är att vara ett bollplank med personalchefen för att tillsammans ta fram nya strategier och arbetssätt, samtidigt som man kommer stötta med personaladministration.

I dina arbetsuppgifter ingår det bland annat att:

• Kvalitetssäkra HRM-processer, kartlägga digitala verktyg för HRM- processer, upphandling och implementering

• Projektledare/del-projektledare i aktuella pågående HRM-projekt

• Implementera Stokabs introduktionsprogram innefattande att även själv hålla i delar av verksamhets- och HR-introduktionen

• HR-administration inom anställning, lönhantering och behörigheter

Din profil.

För att trivas i den här rollen tror vi att du kommit så pass långt i din karriär att du känner dig bekväm kring det breda HR-arbetat och dess tankesätt. Om du har erfarenhet av implementering av HRM-system är detta mycket meriterande.

• Högskoleutbildning inom beteendevetenskap, personalvetenskap eller likvärdig utbildning.

• 5 års bred yrkeserfarenhet inom HR, gärna från telekom alternativt infrastuktur sektorn

• Erfarenhet av implementering av HRM-system gärna som del-projektledare

• Van att kommunicera/samarbeta med ledning, chefer och medarbetare.

Som person tror vi att du är en lagspelare som gärna delar med dig av dina kompetenser och bidrar utifrån de förutsättningar som finns. Vi tror att du har en positiv attityd, ett starkt driv med ett holistiskt synsätt. Du är en god administratör, arbetar metodiskt med förmåga att prioritera.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Publiceringsdatum
2018-02-19

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-19
Ange följande referens när du ansöker: 38605
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Johnsson johanna.johnsson@manpower.se

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3974018

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: