Stokab rekryterar en controller

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Stokab hyr ut fiberförbindelser som telekomoperatörer, företag, myndigheter och organisationer använder för sin digitala kommunikation. Uthyrning sker på likvärdiga villkor i syfte att bidra till goda förutsättningar för IT-utvecklingen och en positiv utveckling av Stockholmsregionen. Utöver fiberförbindelser tillhandahåller Stokab plats i noder/knutpunkter där kunder kan placera kommunikationsutrustning.

Stokab ägs av Stockholms stad och är en neutral aktör som tillhandahåller en passiv infrastruktur i form av optisk fiber som inte har någon aktiv ändutrustning, så kallad svart fiber. Sedan starten 1994 är syftet att bolaget bygger en konkurrensneutral infrastruktur som kan möta framtidens kommunikationsbehov, skapa konkurrens, mångfald och valfrihet samt minimera grävandet i stadens gator. Stokabs vision är att bidra till att Stockholm ska bli den främsta tillväxtregionen i Europa genom att bygga ut och tillhandahålla ett öppet och passivt fibernät.

Publiceringsdatum
2016-10-20

Dina arbetsuppgifter
Som Controller på Stokab arbetar du inom ditt ansvarsområde med uppföljning, analys och rapportering av utfall, budget och prognos i månads-, tertial och årsbokslut samt är delaktig i arbetet att ta fram en verksamhetsplan för Stokab. Du är även bolagscontroller för S:t Erik Kommunikation samt är styrelsesekreterare för bolaget. I rollen som controller arbetar du mycket verksamhetsnära, vilket innebär att du även arbetar som stöd och bollplank i ekonomiska frågor åt projektledare i de båda bolagen.

I arbetsuppgifterna ingår att:
• sammanställa och följa upp koncernens investeringar
• följa upp pågående projekt i nära samarbete med projektledare
• sammanställa och följa upp koncernens omkostnader och drift
• beräkna koncernens avskrivningar och finansnetto
• ta fram likvidprognoser

I arbetet ingår ständig verksamhetsutveckling och just nu pågår arbete med att byta ut och uppgradera ekonomi - samt övriga IT-systemstöd. Ekonomiavdelningen på Stokab består av fem ansvarsområden, Controlling, Redovisning, Inköp, Fakturering och Internkontroll/kvalité. I dag arbetar två personer inom Controlling och det är totalt 9 medarbetare på hela ekonomiavdelningen.

Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleexamen med inriktning mot ekonomi och har ca 5 års relevant erfarenhet. Du har tidigare arbetat resultatorienterat och verksamhetsnära och du har gedigen erfarenhet från ekonomisk rapportering, analys, budget- och prognosarbete. Det är en fördel om du tidigare har verkat i en projektorienterad organisation, gärna i ett tekniktungt bolag, och har förståelse för projektens förutsättningar och drivkrafter. Har du tidigare arbetat som projektcontroller så ses det som meriterande. Du hanterar Excel på en hög nivå och erfarenhet av Agresso är ett plus.

Som person har du hög social kompetens och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare är du driven, engagerad och målinriktad och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är noggrann och analytisk samt kommunicerar med enkelhet i tal och skrift på svenska. Du är duktig inom din profession och för dig är det självklart att agera professionellt.

Vad kan Stokab erbjuda dig?
På Stokab får du möjlighet att bidra till samhällsnyttan och Stockholms utveckling genom ett mångsidigt och utvecklande uppdrag. Stokab är ett litet bolag med högt tempo och en vänlig stämning där en hög grad av samarbete och samverkan mellan olika delar i organisationen är nödvändigt för bolagets framgång.

Stokab sitter i fina lokaler på Tulegatan 11 i Stockholm.

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekryteringsprocess samarbetar Stokab med Experis. För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Irene Jagt på tel nr 08-736 28 49. Vi tar emot ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Irene Jagt 08-7362849

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3117738

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: