Stödpegagog till Bjästagårdens gruppboende

Örnsköldsviks kommun / Behandlingsassistentjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örnsköldsviks kommun i Örnsköldsvik

I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av två politiska nämnder: Humanistiska nämnden och Omsorgsnämnden. Med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - "Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv" - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans.



LSS-avdelningen söker en stödpedagog till Bjästagårdens gruppboende.

Bjästagårdens gruppboende är en nytt boende med start i höst. Boendet kommer att ha en tillfällig placering i Bjästa.

Publiceringsdatum
2021-05-28

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare inom LSS är din främsta uppgift att ge stöd, motivation och omsorg till våra boende. Vi arbetar hälsofrämjande med syftet att stärka individens egna förmågor och att alla som bor hos oss ska ha möjlighet att få leva livet, hela livet.

Som stödpedagog sker det huvudsakliga arbetet på gruppboendet, där ingår du i det vardags- och brukarnära arbetet genom att ge brukarna omvårdnad, stöd och service i alla vardagliga situationer. Du skall arbeta utifrån brukarens behov och vilja, samt verka för deras möjlighet till utveckling, delaktighet och självständighet.

Som pedagog ansvarar du dessutom för att omvärldsbevaka, driva och utveckla det pedagogiska arbetet inom funktionshinderområdet med direkt anknytning till arbetsplatsen men även inom LSS-avdelningen. Detta är ett sätt att bredda och fördjupa kompetensen i verksamheten och höja kvaliteten på innehållet i de insatser som den enskilde har behov av. Du kan även komma att få bidra/vägleda i andra verksamheter inom LSS-området med din pedagogkompetens samt samverka med övriga pedagoger som finns i verksamheten.

Tjänsten är på 100% och innefattar oregelbunden arbetstid och helgtjänstgöring.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet t.ex. 200 YH poäng(yrkeshögskola) eller 60 högskolepoäng. Utbildningen ska ha en tydlig inriktning mot funktionshinderområdet och/eller det beteendevetenskapliga området. Du kan även ha annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer tillräcklig.

Kunskap inom AKK och beteendeproblematik är meriterande.

Det är viktigt att du har en förmåga att på ett professionellt sätt bemöta människor utifrån deras individuella förutsättningar och behov. Som person ska du vara självgående och stresstålig med individen i fokus, empatisk och ansvarstagande samt har lätt för att samarbeta med andra. Du ska ha god social förmåga och trivs med att arbeta på ett flexibelt sätt och kan handleda i små och stora grupper.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Körkort med behörighet B är ett krav.

Vänligen bifoga CV och personligt brev med din ansökan.

Urval kommer ske löpande.

Örnsköldsviks kommun ingår i ett finskt- och samiskt förvaltningsområde.

I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.

I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Fast timlön/månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Örnsköldsviks kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/220".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Örnsköldsviks kommun (org.nr 212000-2445)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Välfärdsförvaltningen, Lss/lass

Jobbnummer
5774973

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örnsköldsviks kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örnsköldsviks kommun: