Stödpedagog till Skärlundagatan 8
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
2017-09-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Stödpedagog till Skärlundagatan 8" (publicerad 2021-09-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Skärlundagatan 8 är en gruppbostad med totalt 12 brukare för personer med intellektuell funktionsnedsättning och psykiatrisk diagnos.
Personerna som bor i gruppbostaden har behov av motiverande stöd och hjälp för att få sin vardag att fungera på bästa sätt.
Vi söker nu en stödpedagog, som i samarbete med stödassistenter driver och utvecklar arbetet för brukarnas bästa.
ARBETSBESKRIVNING
Du arbetar utifrån ett brukarorienterat synsätt och ska genom ett pedagogiskt förhållningssätt stödja brukarna i deras dagliga livsföring. Tillsammans med brukaren skapar ni gynnsamma strukturer för ökad förståelse och välbefinnande i vardagen.
I uppdraget ingår att vara delaktig i processer kring brukaren med dokumentation och genomförandeplaner samt i övrigt bidra till att utveckla kvalitèn. Som stödpedagog deltar du i det praktiska dagliga arbetet med brukarna och har ett övergripande ansvar för kvalitè och helhetssyn gentemot brukarna på enheten.
Vår målsättning är att brukarna ska bli så självständiga som möjligt. Vi stöttar dem i att använda sina egna resurser för att de ska utvecklas och få en god livskvalitè. I arbetsuppgifterna ingår att nära samarbete med anhöriga, god man, daglig verksamhet, HS teamet samt andra myndigheter.
DIN PROFIL
Vi söker dig som har en för uppdraget relevant YH eller högskoleutbildning. Du ska ha erfarenhet av att arbeta med personer med intellektuell funktionsnedsättning och psykiatrisk/neuropsykiatrisk diagnos. Du har datavana samt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Som person är du självgående, flexibel, har god samarbetsförmåga och förmåga att arbeta i team. Vi vill att du har lätt för att för att skapa relationer, är lugn och stabil. Du tar gärna initiativ genom att komma med idèer som bidrar till att utveckla verksamheten på lång sikt. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och planerar, organiserar och prioriterar arbetet effektivt
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde 1 januari eller efter överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dag/kväll/helg, sovande jour ingår.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Mats Josefsson, enhetschef, på 011- 152872.
Din ansökan vill vi ha senast 15 oktober.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-09-18ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 Norrköping
Kontorsadress601 81 Norrköping
Jobbnummer 3703244
Observera att sista ansökningsdag har passerat.