Stödpedagog/Stödassistent
Marks kommun, Socialförvaltningen / Behandlingsassistentjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Mark,
Härnösand,
Timrå,
Sundsvall,
Kramfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen i Mark Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher - med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.
Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fyra olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.
Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons - det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.
Publiceringsdatum2021-10-19ArbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta som stödpedagog eller stödassistent inom boende enligt LSS. På Änghagsgatan, i Skene, bor för tillfället 4 personer med varierande funktionsnedsättningar, bland annat brukare på en tidig utvecklingsnivå. Arbetet innebär samarbete med brukaren och övrig personal samt stödja individen i sitt boende, avseende såväl vardagliga uppgifter som fritidsaktiviteter. Individens behov och intressen ska stå i centrum och arbetet skall präglas av brukarens delaktighet samt självbestämmande. Vi arbetar bland annat utifrån ett lågeffektivt och reflekterande förhållningssätt. I arbetet ingår social dokumentation och delegerade sjukvårdsinsatser.
KvalifikationerDetta är ett arbete för dig som ser möjligheter hos varje individ, har ett stort tålamod och intresse av att arbete med människor. Du är lugn, trygg samt har förmågan att skapa goda relationer. För dig är det naturligt att hela tiden arbeta med förändring för individens bästa. Du har ett gott bemötande och en humanistisk människosyn. Vi söker dig som har relevant utbildning som stödpedagog, stödassistent eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du ska ha dokumenterad arbetslivserfarenhet inom neuropsykiatriska och kognitiva funktionsnedsättningar. Du ska vara flexibel och ansvarstagande. Du ska ha datavana samt känna dig trygg att lära dig nya system.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMarks kommun, Socialförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C65718".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Marks kommun (org.nr 212000-1504)
Arbetsplats Marks kommun, Socialförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Teresa Hänninen
0320-21 76 26 Jobbnummer 6051431
Observera att sista ansökningsdag har passerat.