Stödpedagog
Surahammars Kommun / Behandlingsassistentjobb / Surahammar
2020-02-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Stödpedagog" (publicerad 2023-02-08) ⬅️
Visa alla behandlingsassistentjobb i Surahammar,
Hallstahammar,
Västerås,
Köping,
Sala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Surahammars Kommun i Surahammar Hos oss får du 1000 kollegor inom 150 olika yrken som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter.
Vi arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare och hos oss får du lära barn att läsa, vårda och stötta äldre människor samt människor med funktionsvariation, sprida glädje och energi med mat, hålla våra lokaler fräscha och mycket mer!
Varje dag arbetar vi för Surahammars kommuninvånare, kom och jobba med oss!
Surahammars kommun är finskt förvaltningsområde.
Vård och omsorg i Surahammars kommun omfattar omsorgen av våra äldre och funktionshindrade. Att arbeta med vård och omsorg är ett utmanande och givande arbete där du får göra skillnad i människors vardag. \nSom medarbetare på våra LSS-boenden arbetar du enligt LSS-lagen (Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade) som syftar till att personer med funktionshinder ska kunna leva som andra.\n
Publiceringsdatum2020-02-24Dina arbetsuppgifterNu söker vi stödpedagog som vill vara med och utveckla och kvalitetssäkra Blåbärets korttidsboende LSS.
De som vistas på korttidsvistelse är barn, ungdomar, yngre vuxna som har autism och/eller utvecklingsstörning och andra funktionsnedsättningar. I arbetet som stödpedagog/stödassistent ingår du i ett arbetslag.
Arbetet innebär bland annat att ge stöd och service, hantera problemskapande situationer, ge praktisk hjälp med personlig omvårdnad, hälso- och sjukvårdssysslor, förflyttningar, hushållssysslor, aktiviteter samt delta i möten och utbildningar. Schemalagd arbetstid varannan vecka: dag, kväll och helg.
KvalifikationerVi söker dig som har yrkeshögskoleutbildning som stödpedagog eller gymnasiekompetens mot målgruppen eller har annan utbildning som vi bedömer likvärdig. I vårt arbete är förhållningssätt och bemötande viktiga grundstenar och du har en positiv grundsyn, är ansvarstagande och kan utföra arbetet självständigt. Du strävar efter att brukare ska kunna leva som andra, värnar om brukarens självbestämmande, integritet och delaktighet. Vi verkar för ett gott anhörigstöd. Du ska ha förmåga att arbeta kunskapsbaserat/evidensbaserat och förebygga problemskapande beteenden genom att ge varje individ de rätta förutsättningarna och tillsammans med brukare och dess nätverk skapa en miljö som är begriplig, inte stressande och kravfylld för den enskilda individen.
Du förväntas ha kunskaper och förmåga att arbeta med Alternativ och Kompletterande Kommunikation (AKK). Du ska ha förmågan att genom ett icke konfronterande sätt och ett lugnt bemötande förhålla dig till ett oroligt, våldsamt eller självskadande beteende. Du är flexibel och har datavana då det ingår att dokumentera och skriva genomförandeplaner. Du ska kunna tala och förstå svenska bra och även kunna uttrycka dig väl i skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är en merit om du har tidigare erfarenhet av verksamheten. Körkort är ett krav. Surahammars kommun är finskt förvaltningsområde och det är meriterande med kompetens i finska i tal och skrift.
AnställningsvillkorRekrytering sker löpande under ansökningstiden.
Surahammars kommun har tobaksfri arbetstid.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
69,66%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSurahammars kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/12".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Surahammars kommun (org.nr 212000-2031)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Korttidsboende
Jobbnummer 5113322
Observera att sista ansökningsdag har passerat.