Stödpedagog!

Hallsbergs kommun / Behandlingsassistentjobb / Hallsberg
2024-05-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Stödpedagog!" (publicerad 2024-07-20) ⬅️


Visa alla behandlingsassistentjobb i Hallsberg, Kumla, Lekeberg, Örebro, Degerfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hallsbergs kommun i Hallsberg, Örebro eller i hela Sverige

I Hallsbergs kommun är alla välkomna, oavsett vem man är, var man kommer från och vart man är på väg. Hallsberg har bra kommunikationer, naturnära boende, bra förskola och grundskola samt gymnasium. Hallsberg befinner sig i ett expansivt läge med nyproduktion av bostäder samt etablering av nya företag. I kommunen bor ca 16 000 invånare. Social och arbetsmarknadsförvaltningen söker en Stödpedagog, 100 %, till Verksamheten för funktionshinder, bostad med särskild service.

Om verksamheten
Du kommer ha din placering på gruppboendet Hantverkargatan i centrala Hallsberg. Verksamheterna är lite olika i sin karaktär och kommer beskrivas mer ingående vid intervju.

Publiceringsdatum
2024-05-14

Dina arbetsuppgifter
Som stödpedagog har du huvudansvar för att genomföra och utveckla verksamhetens metoder och pedagogiska arbete. Din roll är att vara en stödfunktion till dina kollegor samt samordnare av det pedagogiska arbetet. Du kommer ingå i ett arbetslag och delta i brukarnas dagliga liv. Utöver det så kommer du samarbeta med andra pedagoger inom funktionshinderområdet.

Verksamheten enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) ska främja jämlikhet i levnadsvillkor och full delaktighet i samhällslivet för de personer lagen omfattar.

Kvalifikationer
I rollen som Stödpedagog ser vi helst att du har en avslutad och godkänd stödpedagogsutbildning. Annan erfarenhet och/eller utbildning kan dock också vara relevant.

Det är viktigt att du är intresserad av utvecklingsfrågor och är en ansvarstagande person som kan arbeta både självständigt och i grupp och du skapar förtroende hos brukare, medarbetare, företrädare och närstående.Stor vikt läggs vid din förmåga att omsätta teoretisk kunskap i yrkesutövandet, din förmåga att inspirera och entusiasmera andra för att gemensamt nå uppsatta mål samt din förmåga att samverka både inom och utanför verksamheten.I din kommunikation är du tydlig och trivs med att ta en central roll i arbetsgruppen. Då behov och förutsättningar snabbt kan ändras är du flexibel i ditt arbetssätt genom att snabbt kunna byta fokus.För att lyckas i denna roll ser vi att du är lugn och trygg i dig själv samt har en god pedagogisk insikt.

Meriterande är kunskap och erfarenhet av att arbeta utifrån ett salutogent förhållningssätt, lågaffektivt förhållningssätt, alternativ kompletterande kommunikation (AKK).

Erfarenhet inom LSS-området är ett krav, likaså att du har körkort klass B, manuell växellåda.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information
Sista dag att ansöka är 28/5.
Tillträde: 7 augusti eller enligt överenskommelse
Arbetstid: Cirka 40% av arbetstiden förlagd på dagtid och 60% förlagd på kväll och helg.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vid erbjudande om anställning inom Social- och arbetsmarknadsförvaltningen ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Du beställer själv ett utdrag från polisens hemsida, "Kontrollera egna uppgifter i belastningsregistret".

Vi undanber oss alla kontakter av annonserings- eller rekryteringsföretag i samband med denna annons.

Fackliga företrädare nås via kommunens kontaktcenter Hallsbergs kommun, 0582-685000

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hallsbergs kommun (org.nr 212000-1926)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Enhetschef
Alen Nezirevic
0582 68 56 05

Jobbnummer
8678754

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hallsbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hallsbergs kommun: