Stödekonom
Vingåkers kommun, Ekonomienheten / Företagsekonomjobb / Vingåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Vingåker,
Katrineholm,
Finspång,
Arboga,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vingåkers kommun, Ekonomienheten i Vingåker I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden.
Publiceringsdatum2017-05-11ArbetsuppgifterKommunens ekonomresurser är samlade centralt under ekonomienheten som organisatoriskt ingår i kommunledningsförvaltningen. Här arbetar ett glatt gäng bestående av ekonomichef, ekonomer, ekonomihandläggare och ekonomiadministratör, totalt 8 personer. Ekonomienheten arbetar främst med redovisning, budget, ekonomisk uppföljning, fakturahantering, finans- och upphandlingsfrågor, ekonomiska riktlinjer och rutiner. Ekonomienheten tillsammans med personalenheten och kommunikationsenheten utgör ledningsstöd och är en service- och stödfunktion till hela kommunorganisationen.
Vi söker dig som har ekonombakgrund och som vill arbeta i en spännande och utvecklande roll hos oss. Arbetet innebär dels att du kommer vara stödekonom mot barn- och utbildningsnämnden och dels kommer du att arbeta med kommunövergripande ekonomifrågor, ekonomi- och verksamhetsstyrning, statistik och nyckeltalsjämförelser. I dina arbetsuppgifter kommer det att ingå att arbeta med budget, månadsuppföljningar, ekonomiska analyser och fungera som ett stöd i ekonomifrågor gentemot förvaltningens verksamheter.
Låter det spännande - tveka inte att snarast skicka in din ansökan!
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi. Vi ser att du behöver ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i några år, och har du arbetat inom offentlig verksamhet är det starkt meriterande.
Du krävs goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel, och gärna erfarenhet från ekonomisystem. Om du har tidigare erfarenhet av Stratsys är det meriterande.
Vi lägger stor vikt vid att till våra förtroendevalda och förvaltningar lämna en kvalificerad ekonomiservice. Du skall kunna arbeta på ett självständigt och resultatinriktat sätt. Vi har därför stora krav på Dina personliga egenskaper, Din initiativförmåga, Din servicekänsla och Din samarbetsförmåga. Rollen kräver att du har helhetssyn, är strategisk och har ett långsiktigt och brett perspektiv på frågor. Du är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Vi ser att du är kommunikativ och pedagogisk samt att du har lätt för att formulera dig i tal och skrift.
ÖVRIGT
Vingåkers kommun uppmuntrar till intern rörlighet och vakansen är endast tillgänglig under förutsättning att ingen internanställd har förtur, eller på annat sätt gör anspråk på tjänsten. Därmed kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.
Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-09-01 Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-04
Ange följande referens när du ansöker: 203/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElin Höghielm
elin.hoghielm@vingaker.se 0151-191 16
FöretagVingåkers kommun, Ekonomienheten
AdressVingåkers kommun, Ekonomienheten
Vingåkers kommun
64380 VINGÅKER
KontorsadressParkvägen 8 VINGÅKER
Jobbnummer 3491971
Observera att sista ansökningsdag har passerat.