Stödassistenter till LSS boende område 6

Halmstads kommun, Avdelningen Boende och Korttid, Socialförvaltningen / Vårdarjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdarjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Avdelningen Boende och Korttid, Socialförvaltningen i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer samt personer med funktionsnedsättning eller någon form av beroende. Vi bedriver även förebyggande och uppsökande arbete och lägger stor vikt vid ett respektfullt bemötande.

Publiceringsdatum
2022-12-13

Arbetsuppgifter
Vi söker erfarna, engagerade stödassistenter till enhetsområde 6, Sigynsväg och Spelmansvägen. Det är gruppbostäder för personer med funktionsvariationer så som autism, intellektuell funktionsnedsättning och utvecklingsstörning.

Vi önskar att du som söker har erfarenhet av att ha arbetat inom LSS med målgruppen.

Som stödassistent arbetar du stödjande och motiverande med brukaren.
Arbetet sker alltid med stor respekt för brukarens integritet, självständighet, delaktigheten och inflytande utifrån individens egna förmåga. Enligt IBIC.
Som person är du tillmötesgående och lyhörd inför dem du samarbetar med och du har förmågan att skapa förtroende, trygghet och engagemang bland brukare, personal och andra samarbetspartners.

Det ingår också från sjuksköterska delegerade arbetsuppgifter såsom läkemedelshantering.

I uppdraget ingår att föra social dokumentation där vi bland annat upprättar, följer upp och utvärdera genomförandeplaner. Du medverkar i verksamheternas kvalitetsutveckling och deltar i olika möten.
Arbetsuppgifterna ställer krav på eget ansvar, flexibilitet och initiativförmåga. Vi ställer höga krav på samarbetsförmåga, kommunikation och att du förstår vikten av teamarbete.

För att passa hos oss behöver du vara trygg i dig själv och ha en förmåga att behålla lugnet.
Det krävs att du som personal är lyhörd, tålmodig och har en förmåga att tolka och läsa av situationer och kunna hantera dessa Lågaffektivt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetet är enligt schemaläggning heltid som norm, dag/kvällspass samt dygnspass, så väl vardagar som helger.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har läst omvårdnadsprogrammet, barnskötarprogrammet eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet som inkluderar området, samt har B körkort.

Meriterande är även om du som söker har kunskap kring arbete med utmanade beteenden, tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande. Du som söker bör också ha en god kommunikativ förmåga samt goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift, vana av att dokumentera samt grundläggande datakunskaper.

Vi har löpande urval och rekrytering så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SN2022/00298".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)

Arbetsplats
Halmstads kommun, Avdelningen Boende och Korttid, Socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Ermina Huseljic
ermina.huseljic@halmstad.se
0725866842

Jobbnummer
7256096

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Avdelningen Boende och Korttid, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Avdelningen Boende och Korttid, Socialförvaltningen: