Stödassistent till vår daglig verksamhet!

Partille kommun / Vårdarjobb / Partille
2025-11-12


Visa alla vårdarjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun i Partille

Då en av våra medarbetare ska vara föräldraledig söker vi nu en stödassistent på vikariat till våra enheter.

Vi välkomnar dig som har särskild kunskap och erfarenhet av att arbeta med personer med utmanande beteenden, och som vill bidra till en trygg och kreativ arbetsmiljö.

I rollen som stödassistent är du ett stöd för deltagaren under hela arbetsdagen och behjälplig vid måltider samt vid omvårdnads och hygiensituationer. Vi använder oss dagligen av olika metoder inom AKK, alternativ kompletterande kommunikation, inkl tecken som stöd, och lågaffektivt bemötande. Arbetet i våra verksamheter utförs både i grupp och individuellt. Arbetet sker både inomhus och utomhus och ibland kan arbetsuppgifterna vara fysiskt krävande.

Du ansvarar för egna kontaktmannaskap och samverkar bekvämt med berörda parter, både internt och externt. Du jobbar aktivt med dokumentering i vårt journalsystem och ser till att insatsen genomförs enligt överenskommelse med individen där deltagande och utveckling är i fokus. Vår gemensamma målsättning är att deltagarna ska erbjudas och utföra stimulerande och meningsfulla arbetsuppgifter på sina villkor.

Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där du har en avgörande roll i att göra det möjligt för våra deltagare att vara trygga, kreativa och utvecklas i sin egen takt på arbetet.

Arbetstiden är förlagd till dagtid på vardagar.



Publiceringsdatum
2025-11-12

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad stödassistent eller har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom daglig verksamhet och/eller har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med personer som har autism och/eller kognitiva funktionsnedsättningar. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i Officepaketet, Treserva eller annat journalsystem, och du ska vara väl bekant med dokumentationskraven inom vårt område. Det är meriterande om du har erfarenhet av/utbildning i tydliggörande pedagogik, problemskapande beteende, lågaffektivt bemötande och Studio 3. Vi tillämpar basala hygienrutiner och du förväntas kunna och efterfölja dessa.

Då du kommer kunna ställas inför utmanande beteenden ställer vi höga krav på din personliga lämplighet. Vi ser att du som söker är en stabil person som agerar lugnt och kontrollerat, även om saker ibland inte går som planerat. Du har god pedagogisk insikt och är bra på att anpassa ditt arbetssätt till deltagares olika förutsättningar och intressen.

Vi söker en assistent med en hög grad av lösningsfokus och som bekvämt kan ställa om vid ändrade förutsättningar med fokus på den enskilda individens välmående. Du är en initiativtagare som gärna testar nya aktiviteter, samtidigt som du är smidig inför befintliga rutiner och flexibel vid ändrade förutsättningar.

Delaktighet, självständighet och trygghet för individen är alltid i fokus och du är inte rädd för att på ett strukturerat sätt prova deltagarens, dina och andras kreativa lösningar.

Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess, så skicka in din ansökan redan idag.

Vi ser fram emot din ansökan!



Bra att veta
Förutsatt att du uppfyller skallkraven för tjänsten är det obligatoriskt för tjänsten att genomgå ett digitalt språktest för att säkerställa kompetensen i nivå med B1 enligt Europarådets standard innan intervju. Observera att processen avbryts vid ej godkänt språktest. Du kommer att behöva identifiera dig med Bank-ID för att genomföra språktestet.



Din nya arbetsplats
Vård- och omsorgsförvaltningen består av fyra avdelningar: Bistånd och hälsa, Funktionsstöd, Äldreomsorg samt Stöd och utveckling. Vård- och omsorgsnämnden ansvarar politiskt för förvaltningens arbete. Vår verksamhet handlar om att ge omsorg, stöd och service till äldre personer och till personer i behov av funktionsstöd. Vi utför även viss hälso- och sjukvård. Visionen är att våra insatser ska genomföras tryggt, säkert, värdigt samt med utveckling och inflytande. Vi är ca 850 medarbetare som har våra arbetsplatser runt om i kommunen och vi är en blandning av stödassistenter, undersköterskor, sjuksköterskor, stödpedagoger, biståndshandläggare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter, omsorgshandledare med flera.

Daglig verksamhet vänder sig till vuxna personer med intellektuell funktionsnedsättning, autism eller hjärnskada förvärvad i vuxen ålder som saknar arbete och inte utbildar sig. För att kunna ta tillvara på varje persons intressen och resurser har vi ett brett utbud av verksamheter och aktiviteter på olika platser i kommunen.



Partille kommun

Partille kommun är en plats där allas lika värde står i centrum och där mångfald ses som en styrka. Med professionalitet i varje möte skapar vi drygt 3000 anställda trygghet, kvalitet och omtanke för både invånare och varandra. Här finns en stark framåtanda som driver utveckling och innovation, vilken främjas av närhet och korta beslutsvägar.

Ett gött arbete för ett gott samhälle!

Läs mer om vår kommun:

Rekryteringsprocessen

Arbete inom vård och omsorg kräver godtagbart utdrag ur belastningsregistret.

Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryterinssystem Varbi. Har du skyddad identitet, ring istället Partille kommuns växel, 031-792 10 00, och be att få prata med Rekryteringscenter som hjälper dig vidare med din ansökan.

Partille kommun tar inte emot några personliga brev. Du kommer istället att få besvara ett antal urvalsfrågor som blir en del i bedömningen vid urval.

Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Vi undanbeder oss kontakt med mediesäljare, rekryteringskonsulter och liknande för denna rekrytering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/40".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
VOF, Funktionsstöd - DV, Arbetslivsinriktad

Kontakt
Marie Seeholm
031-7921868

Jobbnummer
9600795

Prenumerera på jobb från Partille kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun: