Stödassistent till Vallbackens gruppbostad
Surahammars Kommun / Vårdarjobb / Surahammar
2023-01-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Stödassistent till Vallbackens gruppbostad" (publicerad 2023-02-13) ⬅️
Visa alla vårdarjobb i Surahammar,
Hallstahammar,
Västerås,
Köping,
Sala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Surahammars Kommun i Surahammar Hos oss får du 1000 kollegor inom 150 olika yrken som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter.
Vi arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare och hos oss får du lära barn att läsa, vårda och stötta äldre människor samt människor med funktionsvariation, sprida glädje och energi med mat, hålla våra lokaler fräscha och mycket mer!
Varje dag arbetar vi för Surahammars kommuninvånare, kom och jobba med oss!
Surahammars kommun är finskt förvaltningsområde.
Vård och omsorg i Surahammars kommun omfattar omsorgen av våra äldre och funktionshindrade. Att arbeta med vård och omsorg är ett utmanande och givande arbete där du gör skillnad i människors vardag. Som medarbetare i vår LSS verksamhet arbetar du enligt LSS-lagen ( Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade) som syftar till att personer med funktionshinder ska kunna leva som andra.
Publiceringsdatum2023-01-05Dina arbetsuppgifterNu söker vi en erfaren stödassistent som vill arbeta på Vallbackens Gruppbostad LSS.
De som bor på gruppbostad har autism och/eller utvecklingsstörning ibland tillsammans med fysiska begränsningar. I arbetet som stödassistent ingår du i ett arbetslag.
Arbetet innebär bland annat att ge stöd och service, hantera problemskapande situationer, ge praktisk hjälp med personlig omvårdnad, förflyttningar, diverse hushållssysslor, aktiviteter i och utanför bostaden samt delta i möten och utbildningar. Vi verkar för ett gott anhörigstöd.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasiekompetens mot målgruppen eller har annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
I vårt arbete är förhållningssätt och bemötande viktiga grundstenar och du har en positiv grundsyn, är ansvarstagande och kan utföra arbetet självständigt. Du ska ha förmåga att arbeta kunskapsbaserat/evidensbaserat och förebygga problemskapande beteenden.
Genom att ge varje individ de rätta förutsättningarna och tillsammans med brukare och dess nätverk skapa en miljö som är begriplig, inte stressande och kravfylld för den enskilda individen. Du förväntas ha kunskaper och förmåga att arbeta med Alternativ och Kompletterande Kommunikation (AKK).
Det är meriterande om du har arbetat med bild stöd och arbetat med memoplaner. Kommunikationshjälpmedel används för att öka brukarens delaktighet, inflytande, ha en förberedelse inför dagen, veckan. Du ska ha förmågan att genom ett icke konfronterande sätt och ett lugnt bemötande förhålla dig till ett oroligt, våldsamt eller självskadande beteende.
Du är flexibel och har datavana då det ingår att dokumentera och skriva genomförandeplaner.
Du ska kunna tala och förstå svenska bra och även kunna uttrycka dig väl i skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är en merit om du har tidigare erfarenhet av verksamheten. Körkort är ett krav. Schemalagd arbetstid dag, kväll och helg.
Surahammars kommun är finskt förvaltningsområde och det är meriterande med kompetens i finska i tal och skrift.
AnställningsvillkorAnställningsform: Tills vidare
Omfattning: Deltid ca 85%
Tillträde: Enligt överenskommelse
Rekrytering sker löpande under ansökningstiden.
Surahammars kommun har tobaksfri arbetstid.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/13".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Surahammars kommun (org.nr 212000-2031)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Gruppbostad LSS
Kontakt Johanna Elmerfors
0220-39120 Jobbnummer 7317223
Observera att sista ansökningsdag har passerat.