Stödassistent till serviceboende

Örnsköldsviks kommun / Vårdarjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdarjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örnsköldsviks kommun i Örnsköldsvik

I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av två politiska nämnder: Humanistiska nämnden och Omsorgsnämnden. Med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - "Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv" - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans.



Sörby 13 är ett serviceboende för personer enligt LSS (lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade) med lindrig intellektuell funktionsnedsättning.


Publiceringsdatum
2021-02-24

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att, tillsammans med brukaren, upprätta och följa upp genomförandeplaner, övrig social dokumentation samt andra administrativa uppgifter/ansvarsområden som t ex schema, inköpsbeställningar, hälsa och säkerhet.

Skapa förtroendefulla relationer med brukarna och vara en bra förebild.

Tillsammans med dina kollegor utföra vardagsnära och planerade stödinsatser och aktiviteter tillsammans med brukaren, stödja och motivera i vardagsaktiviteter i hemmet och på fritiden för att stärka personens egna resurser. Stödinsatserna skall utgå från brukarens individuella behov, främja självständighet, delaktighet och utföras med respekt för brukarens integritet och självbestämmande.

Samverka med brukarens nätverk, övrig personal och andra samarbetspartners.

Du verkar efter omsorgsnämndens styrdokument samt lagar och förordningar. Du driver utvecklingsarbete framåt tillsammans med kollegor enligt uppställda mål, metoder, kvalitetskrav och andra riktlinjer.

Du hjälper bland annat till med vardagliga sysslor och aktiviteter, personlig hygien och medicin. Arbetet innebär inte sällan att du kan komma att arbeta ensam och arbetstiderna är varierande med dag, kväll, helg och sovande jour. Tjänsten innehåller poolpass.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasial examen inom antingen vård- och omsorgsprogrammet med specialisering inom programfördjupningen funktionsnedsättning alternativt psykiatri, Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete alternativt pedagogiskt arbete eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är viktigt att du har förmåga att på ett professionellt sätt bemöta människor utifrån deras individuella förutsättningar och behov. Som person är du självgående och stresstålig med individen i fokus. Du är empatisk och ansvarskännande samt har lätt för att samarbeta med andra. Du har god social förmåga och trivs med att arbeta på ett flexibelt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För arbetet krävs tillräckliga kunskaper i svenska i tal och skrift för att bland annat kunna kommunicera med brukare, utföra vårddokumentation samt erhålla medicin delegering.

Vi ser gärna att du lämnar kontaktuppgifter till dina referenser, direkt vid ansökan.

Bifoga betyg, CV och personligt brev med din ansökan.

Tjänsten är en vikariatsanställning på heltid, 100%, under perioden 1 april 2021- 22 februari 2022.

http://inspiration.ornskoldsvik.se/

I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 april 2021 Visstidsanställning

Ersättning
Fast timlön/månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Örnsköldsviks kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/56".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Örnsköldsviks kommun (org.nr 212000-2445)

Arbetsplats
Välfärdsförvaltningen, Lss/lass

Jobbnummer
5592568

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örnsköldsviks kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örnsköldsviks kommun: