Stödassistent med administrativa uppgifter till gruppbostad!

Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1400 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionshinder och hemsjukvård. Vi söker nu en stödassistent med samordnaruppdrag till en av våra gruppbostäder.


Publiceringsdatum
2017-01-18

Arbetsuppgifter
På Ranntorps gruppbostad i Lindome bor fem personer med olika funktionsnedsättningar. Genom att utveckla och stärka brukaren i dess vardag ger du stöd i att leva ett så självständigt liv som möjligt. Vi arbetar med lågaffektivt bemötande och utifrån ett salutogent förhållningssätt så att varje individ skall få en begriplig, hanterbar och meningsfull vardag med möjlighet till sociala aktiviteter.
I arbetsuppgifterna ingår att, utifrån genomförandeplanen, ge individuellt stöd, service och omvårdnad utifrån varje individs behov. I arbetet ingår både praktiska uppgifter och social dokumentation. Det är ett aktivt arbete som ibland kan vara fysiskt krävande. Utmanade beteende kan förekomma.

Du kommer att tilldelas rollen som kontaktperson till en brukare, med ett större ansvar för personens totala livssituation i samverkan med God man, anhöriga och övrigt professionellt nätverk. Du har kontinuerlig vägledning av verksamhetens pedagog.

I tjänsten ingår i dagsläget ett ansvar för att på uppdrag av enhetschef samordna verksamhetens administrativa uppgifter samt utveckla dessa processer. Det innebär bl.a. administrativt arbete i TimeCare Planering och TimeCare Pool, ansvar för att upprätta och uppdatera skriftligt material/rutiner som rör verksamheten, huvudansvar för beställningar och kontroll av fakturor, hantering av handkassa, administration av debitering för gemensamma måltider etc.

Schemalagd arbetstid vardag och helg med kväll, dag och sovande jour.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är engagerad i och kunnig om målgruppen. Du har adekvat gymnasieutbildning med inriktning mot vård och omsorg eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning är ett krav. Önskvärt är bred kompetens av olika intellektuella funktionshinder. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med personer med tvångsmässigt beteende och autistiska drag, demensproblematik, och andra diagnoser.

Du har förmågan att i första hand se personens möjligheter och utifrån det ge stöd för att stärka individens självbestämmande. Du är engagerad, lyhörd och har god förmåga att arbeta efter fasta rutiner. Vi söker dig som är ansvarsfull, trygg och har ett professionellt och ödmjukt förhållningssätt. Du har god samarbetsförmåga och är lyhörd för arbetslagets samsyn. Du strävar efter att tillsammans med arbetslaget nå överenskomna mål.

Du har goda datakunskaper samt erfarenhet av att arbeta med dokumentation. Då arbetet dagligen innebär skriftliga arbetsuppgifter och muntlig kommunikation med brukare fordras goda svenskakunskaper i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.

Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-03-01 Urval sker löpande. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk internt. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-27
Ange följande referens när du ansöker: A639486
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Nyberg 031-315 28 11

Företag
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgsvägen 7
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 7 43182 Mölndal

Jobbnummer
3267808

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen: