Stödassistent

Surahammars Kommun / Administratörsjobb / Surahammar
2017-12-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Stödassistent" (publicerad 2023-03-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Surahammar, Hallstahammar, Västerås, Köping, Sala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Surahammars Kommun i Surahammar

Surahammars kommun är belägen i det natursköna Västmanland. Vi är en nytänkande kommun som erbjuder fantastiska möjligheter.
Vi har ett rikt kulturliv och erbjuder det mesta inom föreningsliv och aktiv fritid.
Surahammars kommun erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Västerås och Stockholm. För mer information om kommunen, gå in på www.surahammar.se.

Arbetsplatsbeskrivning
Hos oss får du 1000 kollegor inom 150 olika yrken som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter.
Vi arbetar för att vara en attraktiv arbetsgivare och hos oss får du lära barn att läsa, vårda och stötta äldre människor samt människor med funktionsvariation, sprida glädje och energi med mat, hålla våra lokaler fräscha och mycket mer!
Varje dag arbetar vi för Surahammars kommuninvånare, kom och jobba med oss!

Vård och omsorg i Surahammars kommun omfattar omsorgen av våra äldre och funktionshindrade. Att arbeta med vård och omsorg är ett utmanande och givande arbete där du får göra skillnad i människors vardag. Som medarbetare på våra LSS-boenden arbetar du enligt LSS-lagen (Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade) som syftar till att personer med funktionshinder ska kunna leva som andra.

Publiceringsdatum
2017-12-12

Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi erfaren stödassistent som vill arbeta på Magnetens Gruppbostad LSS. De som bor på gruppbostad har autism och/eller utvecklingsstörning ibland tillsammans med fysiska begränsningar. I arbetet som stödassistent ingår du i ett arbetslag. Arbetet innebär bland annat att ge stöd och service, hantera problemskapande situationer, ge praktisk hjälp med personlig omvårdnad, hälso- och sjukvårdssysslor, förflyttningar samt delta i möten och utbildningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasiekompetens mot målgruppen eller har annan utbildning som vi bedömer likvärdig. I vårt arbete är förhållningssätt och bemötande viktiga grundstenar och du har en positiv grundsyn, är ansvarstagande och kan utföra arbetet självständigt. Du strävar efter att brukare ska kunna leva som andra, värnar om brukarens självbestämmande, integritet och delaktighet, Vi verkar för ett gott anhörigstöd. Du har förmåga att arbeta kunskapsbaserat/evidensbaserat och förebygga problemskapande beteenden. Genom att ge varje individ de rätta förutsättningarna och tillsammans med brukare och dess nätverk skapa en miljö som är begriplig, inte stressande och kravfylld för den enskilda individen. Du ska ha kunskaper och förmåga att arbeta med Alternativ och Kompletterande Kommunikation (AKK). Du har förmågan att genom ett icke konfronterande sätt och ett lugnt bemötande förhålla dig till ett oroligt, våldsamt eller självskadande beteende. Du är flexibel och har datavana då det ingår att dokumentera och skriva genomförandeplaner. Du ska kunna tala och förstå svenska bra och även kunna uttrycka dig väl i skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är en merit om du har tidigare erfarenhet av verksamheten. Körkort är ett krav.

Anställningens omfattning
Anställningsform: Vikariat 180321?190201
Omfattning: 88%

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-18
Ange följande referens när du ansöker: 2017:101
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Områdeschef LSS Lotta Holmin 0220-39174

Företag
Surahammars Kommun

Adress
Surahammars Kommun
Box 203
73523 SURAHAMMAR

Kontorsadress
Hjulmakarvägen 18

Jobbnummer
3848996

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Surahammars Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Surahammars Kommun: