Stöd och Matchning Handledare
AuxiliRec AB Huvudkontor / Personaltjänstemannajobb / Stockholm
2020-10-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Stöd och Matchning Handledare" (publicerad 2021-02-25) ⬅️
Visa alla personaltjänstemannajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AuxiliRec AB Huvudkontor i Stockholm Generella kompetenskrav:
• Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
• Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e- post samt internet.
• Goda kunskaper i engelska motsvarande Engelska A på gymnasienivå.
Alternativ 1
Krav på handledarens kompetens - kvalificering via tjänstespecifik utbildning och generell arbetslivserfarenhet
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena: Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 måste huvudinriktningen på utbildningen vara något av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under två år.
Alternativ 2
Krav på handledarens kompetens - kvalificering via generell utbildning och tjänstespecifik arbetslivserfarenhet
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi
• Karriärvägledning
Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under tre år.
Publiceringsdatum2020-10-30Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-29
AdressAuxiliRec AB Huvudkontor
Torshamnsgatan 35
16440 Kista
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Auxilirec AB (org.nr 559208-4981)
Torshamnsgatan 35 (
visa karta)
164 40 KISTA
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Ansökan E-post:
jobb@auxilirec.se Arbetsplats AuxiliRec AB Huvudkontor
Jobbnummer 5416900
Observera att sista ansökningsdag har passerat.