Stockholmshem söker Systemansvarig, IT-enheten

AB Stockholmshem / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Stockholmshem i Stockholm

Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag. Vi äger och hyr ut mer än 25 000 lägenheter och ca 3 000 lokaler. Bolaget bildades 1937 och har sedan dess varit en av de största aktörerna i Stockholms utbyggnad och framväxt. Vi är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Stockholms stad och ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Antalet anställda är drygt 300 personer och huvudkontoret är centralt beläget på Södermalm. Läs mer på www.stockholmshem.se.
Vi söker nu en Systemansvarig till vår IT-enhet
Vår IT-avdelning är uppdelad i två olika funktionsenheter. IT-enheten bidrar med IT-stöd samt projektledning vid administrativ utveckling. IT-driften är outsourcad till extern driftleverantör som kommer att ersättas under 2011. Internservice ansvarar för all in- och utgående post samt inköp av varor. Vi behöver nu förstärka vår IT-enhet med en systemansvarig/projektledare inom området för vårt egenutvecklade systemstöd för fastighetsförvaltning (FASAD) samt kringsystem.
Uppdraget
Som systemansvarig är du tekniskt ansvarig för vårt fastighetssystem med kringsystem. Du håller kontinuerlig dialog med verksamhetens företrädare och leverantörer och ansvar för att de tekniska miljöerna fungerar. Arbetet kommer att ske i nära samarbete med utpekade systemförvaltare och du samordnar felrapporteringar och testarbeten. Varefter systemlösningar införs är du ansvarig beställare mot våra externa drift- samt systemleverantörer vid vidareutveckling samt förvaltning av dessa. Du stödjer också verksamheten vid framställning av förvaltningsplaner och säkerställer att samtliga berörda projekt och system stödjer Stockholmshems verksamhetsmål.
Din bakgrund och dina personliga egenskaper
Du har akademisk examen eller motsvarande inom IT, dock minst 60p/90hp på universitetsnivå. Vi tror att du har minst 3 års erfarenhet av att driva och genomföra IT-projekt i nära samarbete med it-driftorganisationer. Erfarenhet från offentlig sektor och/eller fastighetsbranschen är meriterande men inget krav.
Metoder och arbetssätt du bör känna dig bekväm med är processkartläggning, beskrivning av krav i form av användningsfall samt andra metoder för kravinsamling.
Som person är du utåtriktad, engagerad och självgående. För att lyckas i rollen tror vi dessutom att du är en kreativ och initiativrik person med hög problemlösande förmåga. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Att vara kundorienterad, dela med dig av din kunskap till andra och nå lösningar i samförstånd är en självklarhet för dig.

Publiceringsdatum
2010-12-21

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via vår hemsida: www.stockholmshem.se
Sista ansökningsdag är den 13 januari 2011. Tillträde så snart som möjligt.
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, 35 tim/vecka. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnisk eller kulturell bakgrund.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Allan Hansson, Chef IT-enheten, på tel. 08-508 39 142 . Facklig representant för SKTF är Håkan Sandström tel. 08-508 39 255. Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Malin Ehn på Personalavdelningen, tel. 08-508 39 123.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
AB Stockholmshem

Adress
AB Stockholmshem
Box 9003
10271 STOCKHOLM

Kontorsadress
Box 9003

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-508 39 123
E-postadress: malin.ehn@stockholmshem.se

Jobbnummer
806139

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Stockholmshem

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Stockholmshem: