Stockholms Universitet söker Telefonister

Stockholms Universitet/ Tekniska avdelningen / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Universitet/ Tekniska avdelningen i Stockholm

Stockholms universitet söker
Telefonister med känsla för service och kommunikation till IT-avdelningen

Stockholms universitet arbetar utifrån visionen att vara ett nationellt ledande och internationellt framstående lärosäte. IT-avdelningen stödjer denna vision genom att vara en kundorienterad organisation och genom att tillhandahålla ett attraktivt utbud av tjänster som används av universitetets lärare, forskare, studenter och administrativa personal. Vi vänder oss till dig som vill vidareutvecklas i en spännande miljö och tillsammans med oss ta ansvar för att utveckla vår organisation och våra tjänster i linje med visionen och våra uppdragsgivares behov.
Nu söker vi tre telefonister som vill vara med att bygga upp Stockholms universitets telefonistfunktion! Vi har valt att etablera telefonistfunktionen i egen regi och behöver bemanna och bygga upp funktionen i samverkan med andra avdelningar och institutioner vid Stockholms universitet. Universitetet efterfrågar en hög servicegrad och telefonistfunktionen ska i framtiden agera som ett informationscentrum, som hanterar allmänna frågor från studenter och omvärld!

Telefonväxeln är öppen ordinarie vardagar 8.00-16.40 vintertid samt 8.00-16.00 sommartid. Vi kommer att sitta i nya fräscha lokaler i det nybyggda studenthuset på Campus Frescati. Utöver sedvanligt telefonistarbete kommer god kunskap om organisationen och dess institutioner vara en förutsättning i arbetet. Det kommer också vara viktigt att ställa relevanta följdfrågor för att kunna koppla samtalen rätt. Att ge upplysningar och information kommer att vara en utmärkande del av arbetet. Du brinner för att ge god service och att göra det lilla extra för att andra ska få ett trevligt bemötande. Att representera Stockholms universitet på ett proffsigt och tilltalande sätt faller sig naturligt för dig.

Publiceringsdatum
2014-01-09

Kvalifikationer
• Du har ett par års erfarenhet av arbete som telefonist
• Du är en mycket erfaren datoranvändare
• Du är duktig på att söka information via olika media
• Du har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska
• Du har tidigare erfarenhet från CallCenter och/eller kundtjänstverksamhet

Meriterande är:
• Erfarenhet av arbete från universitet eller högskola
• Tidigare arbetat som kommunikatör
• Erfarenhet från MD 110 växel
• Erfarenhet av Aastras CMG-Applikationssvit såsom hänvisningssystem CMG och registrering av abonnentdata i DMG (directory manager)

Dina personliga egenskaper
• Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga, är prestigelös och kundorienterad.
• Som person är du positiv, anpassningsbar, initiativtagande, engagerad och kreativ. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
• Du är duktig på att kommunicera
• Du har en god förmåga att hantera människor i olika situationer
• Du tycker om att arbeta i team, men kan också agera självständigt
• Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete
• Du är kommunikativ (både i tal och skrift) på såväl svenska som engelska
• Du kan hantera när det periodvis blir ett högt tryck och tempo

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med 6 månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Anställda vid universitetet har tillgång till ett rikt friskvårdsutbud och vi tillämpar flextid. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Närmare information om anställningen lämnas av gruppchef för Telefonistfunktionen, Annelie Ekrot

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-26
Välkommen med din ansökan, märkt med ref.nr SU FV-3910-13, senast den 26 januari 2014: registrator@su.se . OBS! Ange referensnumret i ärenderaden.
Ange följande referens när du ansöker: SU FV-3910-13
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@su.se

Kontakt
Gruppchef för Telefonistfunktionen, Annelie Ekroth, tel: 08-16 1914 annelie.ekroth@su.se
Sektionschef Gülan Torun, tel: 08-16 3606 gulan.torun@su.se

Facklig kontakt
Anqi Lindblom-Ahlm (SACO) tel: 08-16 2000 (vx)
Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST) tel: 08-16 2000 (vx)
Gunnar Stenberg (SEKO) tel: 070-316 43 41

Företag
Stockholms Universitet/ Tekniska avdelningen

Adress
Stockholms Universitet/ Tekniska avdelningen
10691 STOCKHOLM

Kontorsadress
Universitetsvägen 10 D, hus C, plan 5

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-163543
E-postadress: registrator@su.se

Jobbnummer
1744449

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Universitet/ Tekniska avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Universitet/ Tekniska avdelningen: