Stockholms Stadsmission söker Kommunikations- och marknadschef

Stockholms Stadsmission / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stadsmission i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, vård, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället. Vi är fristående från stat, kommun och kyrka. Tillsammans med cirka 350 medarbetare engageras ca 400 personer som volontärer.




Publiceringsdatum
2019-03-12

Om tjänsten
För att lyckas med sin vision har Stockholms Stadsmissions organisation under den senaste tiden genomgått vissa förändringar för att skapa förutsättningar för en effektiv och ekonomiskt uthållig organisation för att på bästa sätt bidra till att skapa ett mänskligare samhälle för alla.

Ett led i detta förändringsarbete är att nu förstärka ledningsgruppen med en Kommunikations- och Marknadschef.

Stockholms Stadsmissions Kommunikations- och Marknadschef förväntas vara en tydlig förebild som ledare och kulturbärare för organisationen. Med en stark kommunikativ, entusiasmerande och strategisk förmåga förväntas man bidra till att flytta fram positionerna genom att bygga och vårda varumärkena Stockholms Stadsmission och Stadsmissionens skolstiftelse och ha del av det strategiska ansvaret för finansieringen av Stockholms Stadsmission och Stadsmissionens skolstiftelse verksamheter Kommunikations- och Marknadschefen ska leda en kommunikationsstrategi som stödjer måluppfyllelse enligt organisationens strategi; Kompassen 2019-2022. I det ingår ett särskilt ansvar för att vidareutveckla Stockholms Stadsmissions nya varumärkesplattform, utarbeta varumärkeshierarki, kommunikationskoncept och budskapsplattformar för samtliga verksamheter och varumärken, i både förening och stiftelse.

Kompassen 2022 innehåller ambitiösa mål för tillväxt inom Second hand, boenden och insamling. Den nya insamlingsstrategin ska öka Stockholms Stadsmissions intäkter från privatpersoner, företag och organisationer till minst 200 miljoner kronor inom fyra år, även Sociala företag och offentligfinansierad social verksamhet har en tillväxtstrategi vilket innebär omsättningsökningar där marknads- och kommunikationschefen delar finansieringsansvaret med områdescheferna. En bredd av utvecklingsinsatser behövs där Marknads- och Kommunikationschefen ska säkerställa att Stockholms Stadsmissions budskap når ut i rätt kanaler för att möta befintliga målgrupper. Du har ett övergripande personalansvar för drygt 20 personer. En ny ledningsorganisation under Kommunikations- och marknadschfern är under utformning med avsikt att skapa med två direkt rapporterande enhetschefer som samverkar i vardagen nära med andra avdelningar och enheter.

Vem vi söker

För att lyckas i rollen har rätt kandidat en förmåga att arbeta på strategisk nivå med att bygga varumärken och identifiera nya affärs-, sälj och insamlingsmöjligheter via strategisk marknadskommunikation och parallellt med detta vara en "spelande tränare" som motiverar och engagerar olika intressenter. Rätt kandidat har bred erfarenhet av kommunikations- och marknadsuppdragets alla discipliner, inklusive gedigen varumärkesbyggande erfarenhet, intern- externkommunikation, opinionsbildning och erfarenhet av digital marknadskommunikation. Rätt kandidat har också en akademisk utbildning och gedigen framgångsrik ledarerfarenhet inom marknad- och/eller kommunikationsavdelning. Erfarenheter från liknande positioner från ideella- eller välfärdssektorn, samt erfarenhet av att ha arbetat med opinionsbildning är meriterande.

Att arbeta på Stockholms Stadsmission

Du kommer tillsammans med alla medarbetare ha en viktig roll när det gäller att bidra till Stockholms Stadsmissions uppdrag i relation till individen är att se, lindra och förändra. Uppdraget i relation till samhället är att utmana, komplettera och engagera.

Tjänsten är placerad i Stockholm Stadsmissions lokaler i Liljeholmen, där ett 50-tal medarbetare arbetar.

I denna rekrytering samarbetar vi med Pelago (www.pelago.se). För mer information kontakta Sanna Smedje, sanna.smedje@pelago.se

Sista ansökningsdag är fredag den 27 mars.

Läs gärna mer om Stockholms Stadsmission på: https://www.stadsmissionen.se

När det gäller våra tillsvidareanställningar tillämpar vi alltid sex månaders provanställning samt begär utdrag ur belastningsregistret. För att arbeta med barn och unga begär vi alltid in ett utdrag ur belastningsregistret, oavsett anställningsform.

Vi undanber oss vänligen kontakt med ytterligare försäljare av jobbannonser då vi redan har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tidigast den 27 april tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-29
Ange följande referens när du ansöker: 2019/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms stadsmission

Adress
Stockholms stadsmission
Box 47073
10074 Stockholm

Kontorsadress
Box 47073

Jobbnummer
4664623

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stadsmission

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stadsmission: