Stockholms Stad söker medarbetare till e-handelssupport

Stockholms stad, Serviceförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Serviceförvaltningen i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 290 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Verksamhetsområde Upphandling genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag inom områden som inte är gemensamma. Verksamheten ska i alla sammanhang uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 28 medarbetare inklusive verksamhetschef.

Läs mer: http://www.stockholm.se/serviceforvaltningen

Kommunfullmäktige har beslutat att utveckla och standardisera Stockholms stads inköpsprocesser och rutiner i elektronisk miljö. Målet är ökad avtalstrohet, kostnadsbesparingar, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys. Målet är att det ska bli "lätt att göra rätt" för alla stadens medarbetare som gör inköp. Nu pågår införandet av det gemensamma inköpssystemet på alla stadens förvaltningar.

Serviceförvaltningen söker en till två medarbetare till stadens nya funktion för e-handelssupport.

Publiceringsdatum
2016-01-24

Arbetsuppgifter
E-handelssupport är en ny funktion inom verksamhetsområde upphandling.

Tillsammans med arbetsledare och kollegor på upphandlingsavdelningen ansvarar du för e-handelssupport till stadens medarbetare. Du får en viktig roll i att vägleda stadens medarbetare i frågor kring e-handel, inköp och beställningar. Det är viktigt att du trivs med personliga kontakter och ett utåtriktat arbetssätt, att ha många bollar i luften och arbeta självständigt.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:
• ge service till stadens medarbetare när det gäller e-handelsfrågor
• ge praktiskt stöd i användandet av inköpssystemet
• ge vägledning i inköpsprocessen till de medarbetare som använder stadens inköpssystem. Ge stöd, råd, tips och kunna förmedla goda exempel
• ta emot synpunkter från användarna
• eventuellt genomföra utbildningar av rekvirenter
• bidra i arbetet med att ta fram och uppdatera kommunikationsmaterial

Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av arbete inom inköp och/eller avtalsförvaltning och som har ett utåtriktat arbetssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundsupport eller liknande arbete. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete med inköpssystem.

Du har även:
• en för anställningen lämplig utbildning, gärna inom inköp och/eller offentlig upphandling.
• praktisk erfarenhet av att arbeta med inköpsfrågor.
• mycket god pedagogisk och kommunikativ förmåga.
• mycket god vana av att använda IT-verktyg

Arbetet innebär många kontakter, vilket ställer stora krav på att du är utåtriktad, kan uttrycka dig väl i tal och skrift, är lösningsorienterad och har mycket väl utvecklad servicekänsla och vilja att lösa inkommande frågor. Du är nyfiken och engagerad, trivs i att arbeta i en organisation under utveckling och är inte rädd för nya och förändrade uppgifter eller att ställas inför nya frågeställningar och utmaningar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Är du dessutom en person som trivs med att ha ett utmanande arbete så är du varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: Projektanställd till och med 2017-01-31 med möjlighet till tillsvidareanställning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-07
Ange följande referens när du ansöker: A38892
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liselothe Engelgren, Verksamhetschef Upphandling liselothe.engelgren@stockholm.se
Eliana Hjelm, HR-konsult 08-508 117 23 eliana.hjelm@stockholm.se

Facklig kontakt
Annelie Hellman, Vision annelie.hellman@stockholm.se
Birgitta Naess, SACO 08-508 40 623
Karin Wrannvik, Ledarna

Företag
Stockholms stad, Serviceförvaltningen

Adress
Stockholms stad, Serviceförvaltningen
Box 7005
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5 12107 Stockholm

Jobbnummer
2631930

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Serviceförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Serviceförvaltningen: