Stockholms Stad söker en assistent till upphandlingsavdelningen

Stockholms stad, Verksamhetsområde upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Verksamhetsområde upphandling i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 290 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Verksamhetsområde Upphandling genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag inom områden som inte är gemensamma. Verksamheten ska i alla sammanhang uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Upphandlingsavdelningen har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i hållbar riktning. Vi är idag 28 medarbetare, därav 19 upphandlare.

Serviceförvaltningen söker nu en upphandlingsassistent.

Publiceringsdatum
2015-11-12

Arbetsuppgifter
Som upphandlingsassistent på upphandlingsavdelningen arbetar du med att bistå upphandlarna i upphandlingsprocesserna. Du sammanställer anmälningar och delegationer. Du gör utskick av kundmeddelanden och nyhetsbrev samt arbetar med uppdatera stadens avtalsdatabas. Att sammanställa statistik, hantera avtalslistor och att vara behjälplig vid sekretessprövning ingår också i arbetsuppgifterna. Som assistent för avdelningen är du även behjälplig med övriga administrativa uppgifter samt vid diarieföring av handlingar. Det är viktigt att du trivs med personliga kontakter och har ett utåtriktat, självständigt arbetssätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god erfarenhet av administrativt arbete och som har erfarenhet av arbete inom upphandling.

Du har även:
• en för anställningen lämplig utbildning, gärna KY-utbildning inom offentlig upphandling
• praktisk erfarenhet av att arbeta som upphandlingsassistent för offentlig upphandling
• mycket god vana av att använda IT-verktyg

Arbetet innebär många kontakter, vilket ställer stora krav på att du är utåtriktad och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Som person är du lösningsorienterad och har en mycket väl utvecklad servicekänsla. Du är noggrann och strukturerad, trivs i att arbeta i en organisation under utveckling och är inte rädd för nya och förändrade uppgifter.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. . Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt. , upphör: 9 månaders projektanställning.

Ersättning
Månadslön .

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-03
Ange följande referens när du ansöker: A37138
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Lins, HR-konsult 08-508 11 729 jenny.lins@stockholm.se
Liselothe Engelgren, Verksamhetschef liselothe.engelgren@stockholm.se

Facklig kontakt
Birgitta Naess, SACO 08-508 406 23
Annelie Hellmann, Vision annelie.hellman@stockholm.se

Företag
Stockholms stad, Verksamhetsområde upphandling

Adress
Stockholms stad, Verksamhetsområde upphandling
Box 7005
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5 12162 Johanneshov

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2525843

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Verksamhetsområde upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Verksamhetsområde upphandling: