Stockholm stad söker medarbetare till e-handelssupport

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Arbetsplatsbeskrivning

Verksamhetsområde Upphandling genomför koncerngemensam upphandling och avtalsförvaltning samt erbjuder operativt upphandlingsstöd till förvaltningar och bolag.

Mål för vår verksamhet är att uppfattas som en modern och effektiv upphandlingsorganisation samt upplevas som en attraktiv och affärsmässig samarbetspartner för såväl uppdragsgivare som leverantörer. Vi är idag 41 medarbetare inklusive verksamhetschef (och enhetschef). Inom verksamhetsområdet bildades den 1 september Enheten för e-handel.

Kommunfullmäktige har beslutat att utveckla och standardisera Stockholms stads inköpsprocesser och rutiner i elektronisk miljö. Målet är ökad avtalstrohet, kostnadsbesparingar, en effektivare och kvalitetssäkrad inköpsprocess, samt förbättrade möjligheter för uppföljning och analys. Målet är att det ska bli "lätt att göra rätt" för stadens medarbetare som gör inköp. Nu pågår införandet av det gemensamma inköpssystemet på alla stadens förvaltningar. Serviceförvaltningen är ansvarig för att stötta medarbetare i stadens organisation vid beställning och att ansluta leverantörer till inköpssystemet.

Publiceringsdatum
2016-10-25

Dina arbetsuppgifter
Till Serviceförvaltningen söker vi en e-handelssupport för en visstidsanställning som löper på i ett år. E-handelssupport är en funktion som startade för ca 1 år sedan inom verksamhetsområde upphandling, e-handelsenheten. Tillsammans med chef och kollegor på e-handelsenheten ansvarar du för e-handelssupport till stadens medarbetare. Du får en viktig roll i att vägleda stadens medarbetare i frågor kring e-handel, inköp och beställningar. Det är viktigt att du trivs med många bollar i luften och att arbeta självständigt.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att:

• ge service till stadens medarbetare när det gäller e-handelsfrågor

• ge vägledning i inköpsprocessen till de medarbetare som använder stadens inköpssystem. Ge stöd, råd, tips och kunna förmedla goda exempel

• ge praktiskt stöd i användandet av inköpssystemet, bl a via MS Skype för företag

• ta emot synpunkter från användarna. Återkoppla och att ha kontakter och dialog med avtalsägare (ansvarig upphandlare) och eventuellt leverantörer

• i samråd med ansvarig upphandlare ge vägledning vad gäller avtal, regler och policys för inköp

• genomföra utbildningar av attestanter och rekvirenter - bidra i arbetet med att ta fram och uppdatera kommunikationsmaterial

• delta i det dagliga arbetet avseende e-handel

Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet inom inköp och/eller avtalsförvaltning och som har ett utåtriktat arbetssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundsupport eller liknande arbete. Det är också meriterande om du har erfarenhet av införande av e-handel och/eller kunskap om e-handel.

Du har även:

• en för anställningen lämplig utbildning, gärna inom inköp och/eller offentlig upphandling

• praktisk erfarenhet av att arbeta med inköpsfrågor

• mycket god pedagogisk och kommunikativ förmåga

• mycket god vana av att använda IT-verktyg

Arbetet innebär många kontakter, vilket ställer stora krav på att du är utåtriktad, kan uttrycka dig väl i tal och skrift, är lösningsorienterad och har mycket väl utvecklad servicekänsla och vilja att lösa inkommande frågor. Du är nyfiken och engagerad, trivs i att arbeta i en organisation under utveckling och är inte rädd för nya och förändrade uppgifter eller att ställas inför nya frågeställningar och utmaningar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Är du dessutom en person som trivs med att ha ett varierande och utmanande arbete så är du varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-31
Ange följande referens när du ansöker: 2016/904
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Holm Enhetschef 08-50811400
Nozha Amezeane HR Konsult 08-50811716

Facklig kontakt
Luis Lopez Vision 08-508 279 29 luis.lopez@stockholm.se
Birgitta Naess SACO 08-508 40 623

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
3124909

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Upphandling: