Stiftelsejurist

Länsstyrelsen i Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen i Stockholm i Stockholm, Sundbyberg eller i hela Sverige

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i regionen och samordnare för det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, arbetsmarknad, kompetensförsörjning, näringsliv, social utveckling, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration, infrastruktur och bostäder.

Med bred kompetens och helhetssyn arbetar vi för en långsiktigt hållbar utveckling i Stockholms län - där ekonomisk utveckling, miljö och social välfärd förenas. Bredden i vårt uppdrag ger våra 450 medarbetare intressanta och varierande arbetsuppgifter, goda möjligheter att utvecklas samt möjligheten att bidra till en god samhällsutveckling.

Ansvar, respekt, balans och engagemang vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter.

Vi behöver förstärka enheten med en jurist som ska arbeta inom området stiftelser. Arbetsuppgifterna innebär självständig ärendehandläggning med höga krav på produktivitet och noggrannhet. Du kommer framförallt att fatta självständiga beslut i stiftelseärenden.
Graden av komplexitet i arbetsuppgifterna varierar. Arbetet innebär även telefonkontakt med våra kunder - stiftelser, organisationer, företag och enskilda medborgare. Även andra ärendegrupper som faller inom ramen för enhetens verksamhet kan i komma i fråga.
Enheten för tillstånd har 29 medarbetare och hanterar cirka 85 ärendegrupper inom olika verksamhetsområden. Bland annat prövas ansöknings- och tillståndsärenden rörande stiftelser, bevakningsföretag, kameraövervakning, medborgarskap för nordiska medborgare. Enheten ingår i avdelningen för rättsliga frågor som har drygt 100 medarbetare och förutom Enheten för tillstånd tre andra enheter (Tillsyn, Överklagande, samt Diarium & Arkiv)

Du ska ha:

• Juris kandidatexamen (180 poäng/270 högskolepoäng)
• minst två års erfarenhet av juridiskt utredningsarbete och kvalificerad handläggning
• analytisk förmåga
• mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga
• förmåga att driva och ta ställning i frågor både självständigt och i samråd med andra
• hög integritet och personlig mognad
• vilja och förmåga att bidra till en god arbetsmiljö

Du ska vara:

• lyhörd, prestigelös och hjälpsam
• van att arbeta med många ärenden samtidigt och av att prioritera

Det är meriterande med notariemeritering eller liknande domstolserfarenhet och med erfarenhet från statlig sektor och det är mycket meriterande med erfarenhet av arbete med stiftelser.
Länsstyrelsen värdesätter språkkunskaper och erfarenheter av olika kulturer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrigt
Vi arbetar i moderna lokaler centralt i Stockholm och har rökfri arbetstid. Vi arbetar med ständiga förbättringar och tillämpar ett digitalt arbetssätt.
Vi planerar att genomföra intervjuer vecka 8.

Anställningsform:
Tillsvidare. Det kan bli aktuellt med provanställning.
Heltid
Tillträde: Snarast

Publiceringsdatum
2017-01-18

Så ansöker du
Ansök senast: 2017-02-12
Referensnummer: 2034-2017

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Wyser, Enhetschef 010-223 16 96
Anita Attersand, ST 010-223 12 23
Mia Lindström, SACO 010-223 15 01

Företag
Länsstyrelsen i Stockholm

Adress
Länsstyrelsen i Stockholm
box 22067
10422 Stockholm

Kontorsadress
box 22067

Jobbnummer
3267940

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen i Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen i Stockholm: