Stena Line söker nu en teamleader till check-in verksamheten i G
Stena Line / Lagerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stena Line i Göteborg,
Borås,
Trollhättan,
Varberg,
Lidköping eller i
hela Sverige Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, runt Storbritannien och till Baltikum. Antalet anställda uppgår till cirka 6 000 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 14 miljoner passagerare, cirka 3 miljoner bilar och drygt 1,5 miljoner fraktenheter. Läs mer på
www.stenaline.comArbetsbeskrivningI rollen som Teamledare förväntas du fungera som operativ ledare för vår frakt-incheckning på Tysklandslinjen samt frakt- och bil-incheckning på Danmarkslinjen. Utöver den fasta personalstyrkan som består av 10 personer tillkommer tillfälligt anställda vid högsäsong och arbetstoppar. Dessa ingår i en personalpool som du delar med de andra incheckningsavdelningarna.
Du rapporterar till Frontline Manager, som är ansvarig för Check-in & Frontline i Göteborg. Du har ett nära samarbete med fraktens serviceteam.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leda och coacha ditt team i det dagliga arbetet
• Bemanningsplanering
• Övriga operativa personalfrågor, t ex tidrapportering samt upprätthållande av ISPS, att SMS följs, nödvändiga utbildningar genomförs, lokal introduktion för nyanställda m.m.
• Utvecklingssamtal och Stena Voice genomgång
• Kassarutiner
• Inköp och beställning av material
• Ansvara för att service och underhåll på lokalen genomförs
• Kontaktperson mot kaj och fartyg
• Kontaktperson mot diverse myndigheter
Vem är du?
Vi vill att du som söker har minst tre års erfarenhet av arbetsledande befattning och har god operativ ledarförmåga. Du har erfarenhet som resesäljare och/eller fraktbokare. Meriterande om du har erfarenhet inom transport/logistik och turism/service. Det är vidare meriterande om du har en ledarskapsutbildning. Du måste vara självgående, vara beredd att fatta snabba beslut och vara stresstålig. Du ska ha lätt för att kommunicera med olika nivåer i företaget och vara en person som har lätt för att samarbeta och agera flexibelt.
God datorvana med kunskap i Office-paketet samt goda kunskaper i svenska, engelska och gärna danska/tyska är viktigt för att kunna ge våra kunder den bästa servicen.
Publiceringsdatum2014-01-02Så ansöker duTjänsten är ett vikariat för ordinarie teamledaren som går på föräldraledighet. Tillträde enligt överenskommelse. Vikariatets längd är ca 1 år. Tjänsten innebär skiftarbete på heltid. Du är välkommen med din ansökan senast den 26 januari 2014 men vi kommer att påbörja urvalsarbetet tidigare, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
KontaktFör frågor kring tjänsten kan du kontakta:
Iréne Sahlin, Frontline Manager, 031-85 82 81,
irene.sahlin@stenaline.comFör frågor kring rekryteringsprocessen kan du kontakta:
Victor Olsson HR Partner, 031-85 87 46
lina.hestner.fri@stenaline.comArbetstider och omfattningEj specificerat , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStena Line
AdressStena Line
40519 Göteborg
Jobbnummer 1739607
Observera att sista ansökningsdag har passerat.