Stationsförvaltare
Trafikverket / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Öckerö,
Ale eller i
hela Sverige Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige.
Den centrala funktionen Ekonomi och styrning har ett övergripande ansvar för ledningen och styrningen av Trafikverket. Här ingår bland annat planering och uppföljning av verksamheten, finansieringsfrågor, koncerngemensam redovisning, bokslut och fakturahantering. Vi ska säkerställa att Trafikverket har effektiv och ändamålsenlig ledning och styrning samt god intern styrning och kontroll. Vi försörjer även Trafikverket med mark och lokaler samt ansvarar för att förvalta Trafikverkets byggnader, mark och perronger.
Stationsförvaltare
Som stationsförvaltare förvaltar du Trafikverkets ansvarsområde på stationerna, dvs plattform, plattformsförbindelser såsom hissar, rulltrappor, gångbroar, gångtunnlar mm.
Du är ansvarig för att skapa attraktiva stationsmiljöer med resenären i fokus. Det innebär bland annat att ha kontakt med intressenter och andra berörda, gällande resandet och utveckling av stationerna. Du medverkar aktivt i stationsförvaltningens utvecklingsarbete för förbättring och effektivisering av verksamheten.
Vidare ansvarar du för att erforderliga avtal tecknas mellan Trafikverket och andra aktörer avseende stationerna. Du ansvarar för den ekonomiska och tekniska förvaltningen av de ca 110 stationer som finns inom förvaltningsområdet.
Som stationsförvaltare planerar och genomför du underhålls-, reinvesteringsåtgärder på stationerna inom ansvarsområdet. Du ansvarar för budget-, mål-, verksamhetsplanerings- och uppföljningsarbetet för förvaltningsområdet.
Ytterligare exempel på arbetsuppgifter är:
• Ansvara för att drift, skötsel och avhjälpande underhåll utförs enligt ingångna avtal.
• Med stöd av bl a verkets upphandlare handla upp konsulter, byggtjänster mm.
• Bevaka garantitider.
• Ansvara för att de myndighetskrav som ställs på fastigheterna uppfylls.
• Representera Trafikverket i relationen till externa samarbetspartners såsom fastighetsägare, kommuner m.fl.
Tjänsten som vi söker innebär att ansvara för förvaltningen av stationer inom region syd/väst.
Vi söker dig som
- har en högskoleutbildning inom området fastighetsförvaltning eller Facility Management
- har erfarenhet från stationsförvaltning alternativt fastighetsförvaltning i privat eller offentlig verksamhet
- har körkort för personbil
- har goda kunskaper i svenska i så väl tal som skrift
- är drivande och flexibel.
- har förmågan att arbeta självständigt och strukturerat. Då arbetet innebär mycket kontakter är det även viktigt att du har lätt för att skapa goda relationer.
Det är meriterande om du
- har erfarenhet av att arbeta med ett eller flera av områdena AFF-regelverket, avtalsskrivning, projektledning , förhandlingsvana
Varaktighet, arbetstid
100% , Tillsvidare med inledande provanställning
Publiceringsdatum2018-05-07ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-21
Ange följande referens när du ansöker: 21:2018:001
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Carlén 0761382495
FöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 4130321
Observera att sista ansökningsdag har passerat.