Station ansvarig till ny biluthyrningsverksamhet

ApartDirect Cars AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
2025-10-13


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ApartDirect Cars AB i Stockholm

ApartDirect är ett familjeägt företag som erbjuder uthyrning av moderna, fullt möblerade lägenheter i Stockholm och Linköping. Företaget grundades år 2012 av Mikael, som då startade verksamheten genom att hyra ut fyra lägenheter i Hammarby Sjöstad. Tack vare hårt arbete, hög kvalitet och ett starkt fokus på kundnöjdhet har verksamheten vuxit stadigt - och i dag omfattar ApartDirect över 800 lägenheter fördelade på sju lägenhetshotell på attraktiva adresser i Stockholm och Linköping.
Nu tar vi nästa steg i vår utveckling - vi startar en helt ny verksamhet inom biluthyrning och söker en engagerad och driven stationschef som vill vara med och bygga upp vår nya satsning från grunden.

Om rollen

Som stationschef kommer du att spela en nyckelroll i uppstarten och driften av vår nya biluthyrningsverksamhet. Du utgår från vårt kontor i Hammarby Sjöstad samt Arlanda, där du blir en del av ett mindre men växande team med stort engagemang och familjär stämning.

Du kommer att ansvara för den dagliga driften av stationen, kundrelationer och uthyrningsprocessen - från bokning till återlämning. Rollen innebär både operativt arbete och möjlighet att påverka rutiner, arbetssätt och kundupplevelse i ett nystartat bolag.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Bygga upp och utveckla biluthyrningsverksamheten tillsammans med företagsledningen.

Ansvara för kundmottagning, bokningar och försäljning av hyrbilar.

Hantera förfrågningar via telefon, e-post och på plats i receptionen.

Genomföra skadebesiktning och säkerställa att bilarna är i gott skick inför och efter varje uthyrning.

Sköta administrativa uppgifter kopplade till bokningar, fakturering och rapportering.

Bidra till att skapa en positiv kundupplevelse och ett effektivt arbetssätt på stationen.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett genuint intresse för service, kundkontakt och fordon. Du trivs i en miljö där du får ta eget ansvar och vara delaktig i att forma något nytt.

För att lyckas i rollen tror vi att du har:

Minst 2 års erfarenhet från biluthyrningsbranschen (t.ex. Hertz, Europcar, Sixt, Mabi eller liknande).

God administrativ förmåga och erfarenhet av bokningssystem.

B-körkort för manuell bil.

Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Goda datorvanor och förmåga att hantera flera uppgifter parallellt.

Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du gillar att arbeta nära kunder och trivs i ett företag där det är korta beslutsvägar och mycket engagemang.

Vi erbjuder

En unik möjlighet att vara med från start i ett nytt bolag med stora utvecklingsmöjligheter.

En arbetsmiljö präglad av familjär kultur, engagemang och samarbete.

Möjlighet att påverka rutiner, kundupplevelse och verksamhetens framtida inriktning.

Publiceringsdatum
2025-10-13

Så ansöker du
Låter detta som rätt utmaning för dig?
Skicka din ansökan redan idag - urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-12
E-post: ansokan@apartdirectcars.com

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
ApartDirect Cars AB (org.nr 559476-9688)
Hammarby Allé 175 (visa karta)
120 66  STOCKHOLM

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
9554111

Prenumerera på jobb från ApartDirect Cars AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ApartDirect Cars AB: